Gå til innhold

Hva forbinder du med Benjamin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir for meg helt merkelig tankegang.. Benjamin har da aldri gjort noe galt, det er da ikke ille å bli identifiest med ham!? Det var verre dersom Benjamin var drapsmannen, da ville jeg ikke brukt navnet.

Benjamin sin skjebne er vond å identifisere seg med, ikke hans handlinger.

Spørsmålet i denne tråden var jo hva vi forbinder med Benjamin, og det er det jeg har svart på.

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• Lillemus

12

• morsan

7

• frosken

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Stakkars dere;-)

Vi elsket Lekestue! Lærerikt var det og! :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, det var faktisk det, i all sin enkelhet og gode programledere;)

Skrevet

Helt enig! I mine øyne var denne gutten en "stor person"!

Det at han ble utsatt for grov mishandling med døden til følge av andre, gjør ham vel ikke til en "stor person"?

Skrevet

Hjernevasking kaller jeg det.. :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det at han ble utsatt for grov mishandling med døden til følge av andre, gjør ham vel ikke til en "stor person"?

For meg er han det! Han er forbildet for, hvor forferdelig galt det kan gå.....

Alle foreldre, bør fortelle barna sine, at vi alle er mennesker. Hva er hudfarge annet enn hudfarge?

Jeg respekterer din mening. Alle kan være uenige, men det harv som oftest ikke med hudfarge å gjøre ;)

Og der er vi nok enige!

Skrevet

Kom igjen del med oss!

Bekalager Hidi. Ble for trist av å tenke tilbake på barn- og ungdomstid nå, så jeg måtte gi meg...

Gjest mimra85
Skrevet

Jeg tenker automatisk kanin når jeg hører navnet Benjamin. Lurer på om det ikke var en kanin ved det navnet i Lekestue for tusen år siden?

Neeei, det er disse gamle "tales", disse britiske små bøkene om kaninen Benjamin!

Gjest prust
Skrevet

*Nikker* Ja, og Geir Børretsen. Var vel en annen skjegget kar som var programleder en stund også. Mener bestemt det var en Benjamin-kanin der en gang de hadde dyr som tema.

Det var ei dame der som het Bergljot. Jeg sntes det var et fryktelig navn. At hun i tillegg kalte "eksa" for "øskja" gjorde at jeg ikke likte henne i det hele tatt. Hun var eldre enn Vibeke, og hadde mørkt krøllete hår, tror jeg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Bekalager Hidi. Ble for trist av å tenke tilbake på barn- og ungdomstid nå, så jeg måtte gi meg...

Har jeg sagt noe galt?

Skrevet

Har jeg sagt noe galt?

Nei nei nei, Hidi:-) (Du må ikke ta alt så personlig).

Det var jeg som begynte å mimre, men det har skjedd ting i løpet av påsken som gjør at jeg ikke orker å tenke på ungdomstiden (har mistet en venninne)...

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei nei nei, Hidi:-) (Du må ikke ta alt så personlig).

Det var jeg som begynte å mimre, men det har skjedd ting i løpet av påsken som gjør at jeg ikke orker å tenke på ungdomstiden (har mistet en venninne)...

Klart jeg tar det personlig, en god venn på dol har mistet noen.

Skjønte det var noe vondt.

Er så lei meg på dine vegne.

*sender varme tanker til bookworm*

Skrevet

Klart jeg tar det personlig, en god venn på dol har mistet noen.

Skjønte det var noe vondt.

Er så lei meg på dine vegne.

*sender varme tanker til bookworm*

Takk Hidi, det varmet:-)

Jeg har prøvd å holde meg unna å snakke om det på dol, og kommer heller ikke til å gjøre det mer, da dette ikke rammer bare meg, men familie og andre venner av henne. I tillegg vil jeg ha "hverdagen" min her inne, siden hverdagen ellers er preget av dødsfallet og jeg av og til trenger å tenke på noe annet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Takk Hidi, det varmet:-)

Jeg har prøvd å holde meg unna å snakke om det på dol, og kommer heller ikke til å gjøre det mer, da dette ikke rammer bare meg, men familie og andre venner av henne. I tillegg vil jeg ha "hverdagen" min her inne, siden hverdagen ellers er preget av dødsfallet og jeg av og til trenger å tenke på noe annet.

Ber en bønn for henne og deg, Bookworm!

Jeg skal aldri nevne det igjen.

Skrevet

Benjamin er faktisk noe jeg har tenkt å kalle min egen sønn, når den dag kommer. Det er mange flotte mennesker som heter dette, og navnet har en veldig fin betydning. At folk forbinder det med Holmlia-drapet er mest trist for dem. Tenk om alle gutter i norge måtte høre et sukk hver gang de presenterte seg, bare på grunn av det? Nei. Da har folk et problem. Benjamin er et nydelig navn. Om du heller vil knytte en fin historie til det, så les den i det gamle testamentet.

Gjest mammaen til
Skrevet

Sønnen min heter Benjamin, han er 30 år og har alltid vært glad i navnet sitt.

Skrevet

Det var ei dame der som het Bergljot. Jeg sntes det var et fryktelig navn. At hun i tillegg kalte "eksa" for "øskja" gjorde at jeg ikke likte henne i det hele tatt. Hun var eldre enn Vibeke, og hadde mørkt krøllete hår, tror jeg.

Bergljot Engeseth! Husker henne godt ja, er ikke helt sikker på om jeg likte henne eller ikke. Synes i grunnen Bergljot er litt fint, men eksen protesterte villt da jeg forslo det til Snuppa. ;o)

Skrevet

Neeei, det er disse gamle "tales", disse britiske små bøkene om kaninen Benjamin!

Er det en Benjamin i bøkene om Petter Kanin altså? De er kjempesøte!

Skrevet

Når du sånn spør om hva jeg forbinder med navnet, tenker jeg på Holmlia-drapet.

Hvis ikke du hadde spurt slik, og bare prensentert din mørke sønn Benjamin, tror jeg (kanskje) ikke jeg hadde tenkt på det.

Om ti år eller så, er det sikkert ikke så mange som husker saken heller.

Sofies mamma
Skrevet

Eneste jeg tenker på er Holmlia, fakkeltog og masse sorg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...