Gå til innhold

Hva forbinder du med Benjamin?

Anbefalte innlegg

Icora Panter
Skrevet

Jeg tenkte ikke på den saken før du nevnte den i hvert fall. Kall for all del sønnen din for Benjamin hvis du og faren synes det er et pent navn som passer til ham. Skal man utelukke alle navn folk kan forbinde med noe negativt, er det ikke mange navn igjen å velge mellom.

Innlegget var selvfølegelig ikke til deg, men trådstarter :) men ditt innlegg var det siste jeg leste..

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• Lillemus

12

• morsan

7

• frosken

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ville ikke hatt problemer med Benjamin på en unge. Benjaminsaken er en tragisk sak, men den skjedde en god del år før dette barnet var født, og jeg kan ikke tenke meg at oppegående mennesker vil knytte din Benjamin til tragedien på Holmlia.

Og om de så gjør: Betyr det noe?

Skrevet

Jeg hukser ikke det, men jeg husker programmet med den store kaktusen. Jeg mener å huske at den gikk som skolefjernsyn, altså på dagtid, for det var det eneste man kunne se på på TV hvis man var syk hjemme en dag (bortsett fra "Trim for eldre", da*S*)

JA! Nå husker jeg vagt en kaktus! Men jeg tror prust blander to programmer ja. :o)

Skrevet

JA! Nå husker jeg vagt en kaktus! Men jeg tror prust blander to programmer ja. :o)

Den het Du og jeg og kaktusen, jeg husker også at det var stas å se på den når man var syk og hjemme...Tror ikke den gikk om kvelden

http://home.online.no/~kgroenn/kaktusen/

Skrevet

Jeg tenker automatisk kanin når jeg hører navnet Benjamin. Lurer på om det ikke var en kanin ved det navnet i Lekestue for tusen år siden?

Stemmer, det var en kanin i Lekestue som het Benjamin. Jeg synes nemlig også at det er et kanin-navn.

Kan du rynke nesen som kaninen, kan du rynke nesen, rynk rynk, rynk.

-sang Vibeke med Benjamin på fanget.

Gjest Elextra
Skrevet

I utgangspunktet er det et fint, litt utelandskklingende navn (er vel fra bibelen).

Siden Benjaminsaken har jeg forbundet navnet med den, men ikke i slik grad at jeg ikke ville vurdert navnet. Tror likevel jeg ville vært noe skeptisk til å bruke navnet på et barn som er mørk i huden, nettopp på grunn av at assosiasjonene til saken da blir tydeligere.

Gjest prust
Skrevet

Jeg hukser ikke det, men jeg husker programmet med den store kaktusen. Jeg mener å huske at den gikk som skolefjernsyn, altså på dagtid, for det var det eneste man kunne se på på TV hvis man var syk hjemme en dag (bortsett fra "Trim for eldre", da*S*)

Det stemmer ja - det var skolefjernsyn. Kjempestas å se på når en var syk!

Men jeg husket ikke igjen de bildene... Heller ikke opplegget som var beskrevet der.

Skrevet

Det stemmer ja - det var skolefjernsyn. Kjempestas å se på når en var syk!

Men jeg husket ikke igjen de bildene... Heller ikke opplegget som var beskrevet der.

Nei bildene og opplegget virket ikke kjent på meg heller;-)

Gjest prust
Skrevet

Nei bildene og opplegget virket ikke kjent på meg heller;-)

Tror faktisk at vi syntes det var så stas med barne-tv om formiddagen at vi egentlig ikke la merke til hva det handlet om....

Trim for eldre var jo også moro!

Skrevet

Tror faktisk at vi syntes det var så stas med barne-tv om formiddagen at vi egentlig ikke la merke til hva det handlet om....

Trim for eldre var jo også moro!

*S* Vet ikke om jeg vil si at Trim for eldre var "moro", men jeg så ihverfall på det! ;-)

Vi var jo ikke akkurat overeksponert for TV;-) - bortsett fra sportsarrangementer og skolefjernsyn, var det jo null TV før ettermiddagsnytt kl 1755, og mandager var det attpåtil barne-TV-fri! ;-)

Gjest prust
Skrevet

*S* Vet ikke om jeg vil si at Trim for eldre var "moro", men jeg så ihverfall på det! ;-)

Vi var jo ikke akkurat overeksponert for TV;-) - bortsett fra sportsarrangementer og skolefjernsyn, var det jo null TV før ettermiddagsnytt kl 1755, og mandager var det attpåtil barne-TV-fri! ;-)

Det hadde jeg glemt! Det må jeg fortelle mine barn - de kommer vel til å få sjokk.... Tenk - en barne-tv-fri dag!

Skrevet

Det hadde jeg glemt! Det må jeg fortelle mine barn - de kommer vel til å få sjokk.... Tenk - en barne-tv-fri dag!

*S*

Ikke rart de synes at vi levde i steinalderen - bare én tv-kanal, ingen pc, ingen spillmaskiner, etc etc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...