Icora Panter Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Jeg tenkte ikke på den saken før du nevnte den i hvert fall. Kall for all del sønnen din for Benjamin hvis du og faren synes det er et pent navn som passer til ham. Skal man utelukke alle navn folk kan forbinde med noe negativt, er det ikke mange navn igjen å velge mellom. Innlegget var selvfølegelig ikke til deg, men trådstarter men ditt innlegg var det siste jeg leste.. 0 Siter
KaVa Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Ville ikke hatt problemer med Benjamin på en unge. Benjaminsaken er en tragisk sak, men den skjedde en god del år før dette barnet var født, og jeg kan ikke tenke meg at oppegående mennesker vil knytte din Benjamin til tragedien på Holmlia. Og om de så gjør: Betyr det noe? 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Jeg hukser ikke det, men jeg husker programmet med den store kaktusen. Jeg mener å huske at den gikk som skolefjernsyn, altså på dagtid, for det var det eneste man kunne se på på TV hvis man var syk hjemme en dag (bortsett fra "Trim for eldre", da*S*) JA! Nå husker jeg vagt en kaktus! Men jeg tror prust blander to programmer ja. ) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 JA! Nå husker jeg vagt en kaktus! Men jeg tror prust blander to programmer ja. ) Den het Du og jeg og kaktusen, jeg husker også at det var stas å se på den når man var syk og hjemme...Tror ikke den gikk om kvelden http://home.online.no/~kgroenn/kaktusen/ 0 Siter
Gjest GA Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Jeg tenker automatisk kanin når jeg hører navnet Benjamin. Lurer på om det ikke var en kanin ved det navnet i Lekestue for tusen år siden? Stemmer, det var en kanin i Lekestue som het Benjamin. Jeg synes nemlig også at det er et kanin-navn. Kan du rynke nesen som kaninen, kan du rynke nesen, rynk rynk, rynk. -sang Vibeke med Benjamin på fanget. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 I utgangspunktet er det et fint, litt utelandskklingende navn (er vel fra bibelen). Siden Benjaminsaken har jeg forbundet navnet med den, men ikke i slik grad at jeg ikke ville vurdert navnet. Tror likevel jeg ville vært noe skeptisk til å bruke navnet på et barn som er mørk i huden, nettopp på grunn av at assosiasjonene til saken da blir tydeligere. 0 Siter
morsan Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Den het Du og jeg og kaktusen, jeg husker også at det var stas å se på den når man var syk og hjemme...Tror ikke den gikk om kvelden http://home.online.no/~kgroenn/kaktusen/ Takk for bildegjensyn:-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Jeg hukser ikke det, men jeg husker programmet med den store kaktusen. Jeg mener å huske at den gikk som skolefjernsyn, altså på dagtid, for det var det eneste man kunne se på på TV hvis man var syk hjemme en dag (bortsett fra "Trim for eldre", da*S*) Det stemmer ja - det var skolefjernsyn. Kjempestas å se på når en var syk! Men jeg husket ikke igjen de bildene... Heller ikke opplegget som var beskrevet der. 0 Siter
morsan Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Det stemmer ja - det var skolefjernsyn. Kjempestas å se på når en var syk! Men jeg husket ikke igjen de bildene... Heller ikke opplegget som var beskrevet der. Nei bildene og opplegget virket ikke kjent på meg heller;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Nei bildene og opplegget virket ikke kjent på meg heller;-) Tror faktisk at vi syntes det var så stas med barne-tv om formiddagen at vi egentlig ikke la merke til hva det handlet om.... Trim for eldre var jo også moro! 0 Siter
morsan Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Tror faktisk at vi syntes det var så stas med barne-tv om formiddagen at vi egentlig ikke la merke til hva det handlet om.... Trim for eldre var jo også moro! *S* Vet ikke om jeg vil si at Trim for eldre var "moro", men jeg så ihverfall på det! ;-) Vi var jo ikke akkurat overeksponert for TV;-) - bortsett fra sportsarrangementer og skolefjernsyn, var det jo null TV før ettermiddagsnytt kl 1755, og mandager var det attpåtil barne-TV-fri! ;-) 0 Siter
Gjest mimra85 Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Peter Rabbit og Benjamin Bunny var vel fettere, var de ikke? http://www.peterrabbit.com/funandgames/funandgames6.cfm?territory=1&country=1 Slik var det ja! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 *S* Vet ikke om jeg vil si at Trim for eldre var "moro", men jeg så ihverfall på det! ;-) Vi var jo ikke akkurat overeksponert for TV;-) - bortsett fra sportsarrangementer og skolefjernsyn, var det jo null TV før ettermiddagsnytt kl 1755, og mandager var det attpåtil barne-TV-fri! ;-) Det hadde jeg glemt! Det må jeg fortelle mine barn - de kommer vel til å få sjokk.... Tenk - en barne-tv-fri dag! 0 Siter
morsan Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Det hadde jeg glemt! Det må jeg fortelle mine barn - de kommer vel til å få sjokk.... Tenk - en barne-tv-fri dag! *S* Ikke rart de synes at vi levde i steinalderen - bare én tv-kanal, ingen pc, ingen spillmaskiner, etc etc 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.