Gå til innhold

Arbeidsgiver og fødselspermisjon

Anbefalte innlegg

Gjest lyst på barn
Skrevet

Har lyst på barn. Har jobbet et sted i litt over 1 år og fikk fast ansettelse nå. Føler det er illojalt å bli gravid med en gang, men hva hvis jeg f.eks. klarer å bli gravid slik at jeg har termin rundt mai 2009 en gang. Da har jeg jobbet 2 år og 3 måneder i jobben når jeg går ut i permisjon, men bare 1 år og 3 måneder fast. Hva tror dere arbeidsgiver mener om det? Vil jo ikke få sparken heller, men det har de vel ikke lov til?

hidi, the scorpion
Skrevet

Synes du høres ut som en flott og ansvarsfull arbeidstaker ;)

Ja, da synes jeg du kan bli gravid med god samvittighet!

Skrevet

De har overhodet ikke rett til å gi deg sparken nei. Og når de ansetter kvinner i fruktbar alder så vet de utmerket godt at de gambler med en fødselspermisjon.

Knull i vei du - det er jo ikke sikkert dere lykkes på første forsøk heller! :o)

Gjest prust
Skrevet

Det må være helt i orden for arbeidsgiver - mener jeg! Da vil du ja ha jobbet i over to år der, selv om bare ett år har vært fast.

Lykke til med planene om barn! Et svangerskap med påfølgende permisjon er mye mer forutsigbart for arbeidsgiver enn en del andre tilfeller....!

Skrevet

Tenk på deg selv og ikke på arbeidsgiveren og tidtspunkt!

Det er da ikke illojalt å bli gravid nå. Det kalles naturens gang og det er et pluss for staten at vi får flere medborgere:))!

Og selfølgelig har ikke skjefen låv til å gi sparken pga. graviditet, da kan heller han/ hun risikere å få sparken istedet.

Skrevet

Det kan hende du må prøve i årevis før du blir gravid, og jeg synes absolutt ikke det ville være illojalt selv om du ble gravid nå med en gang heller. Graviditet er ikke gyldig grunn for oppsigelse nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...