Gå til innhold

Hjerteinnfarkt - hvilken arm...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er et dumt spørsmål, men i hvilken arm får man vondt hvis man blir rammet av hjerteinnfarkt?

Skrevet

venstre

Takk for kjapt svar. Da skal jeg sove godt i natt:-)

Skrevet

Den venstre.....

Takk, nattesøvnen er reddet:-)

Skrevet

Takk for kjapt svar. Da skal jeg sove godt i natt:-)

flott.. =)

Du får ha en god natt

Skrevet

Takk, nattesøvnen er reddet:-)

Det var godt å høre:-) Det er som regel ikke hjerteinfarkt fordi om man har litt vondt i en arm:-) Men sånn er det å ha angst. Man tenker katastrofer og det verste med en gang det stikker et eller annet sted. Så sov godt du :-)

Skrevet

Det var godt å høre:-) Det er som regel ikke hjerteinfarkt fordi om man har litt vondt i en arm:-) Men sånn er det å ha angst. Man tenker katastrofer og det verste med en gang det stikker et eller annet sted. Så sov godt du :-)

Nå er det ikke bare armen jeg har vondt i da, men har forstrukket en muskel i brystet og når armen i tillegg ble vond så ble jeg litt skeptisk:-)

Skrevet

Og ikke har jeg angst heller...

Skrevet

Nå er det ikke bare armen jeg har vondt i da, men har forstrukket en muskel i brystet og når armen i tillegg ble vond så ble jeg litt skeptisk:-)

Ok :-) Jeg trodde du hadde angst, siden du er så ung at du synes menn på 45 + er for gamle, og trodde at du hadde hjerteinfarkt :-)

Skrevet

Ok :-) Jeg trodde du hadde angst, siden du er så ung at du synes menn på 45 + er for gamle, og trodde at du hadde hjerteinfarkt :-)

Hjerteinnfarkt kan ramme i alle aldre, selv om det er sjeldnere jo yngre man er.

Likevel må det være lov til å spørre, uten at man dermed må ha angst - like greit å være på den sikre siden, ikke sant? Jeg _trodde_ ikke at jeg hadde hjerteinnfarkt da, da hadde jeg ringt legevakta og ikke skrevet innlegg på dol:-)

Skrevet

Hjerteinnfarkt kan ramme i alle aldre, selv om det er sjeldnere jo yngre man er.

Likevel må det være lov til å spørre, uten at man dermed må ha angst - like greit å være på den sikre siden, ikke sant? Jeg _trodde_ ikke at jeg hadde hjerteinnfarkt da, da hadde jeg ringt legevakta og ikke skrevet innlegg på dol:-)

Jeg skjønner hva du mener. No problem:-) Jeg bare vet fra meg selv at angst og symptomer ikke er den beste blandingen, og at i hvert fall jeg alltid tenker det verste. Var ikke meningen å pålegge deg tilstander du ikke har.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. No problem:-) Jeg bare vet fra meg selv at angst og symptomer ikke er den beste blandingen, og at i hvert fall jeg alltid tenker det verste. Var ikke meningen å pålegge deg tilstander du ikke har.

No harm done:-)

Skrevet

Det var godt å høre :-) Jeg er livredd for å legge "sten til byrden" på forum som dette.

Gjest obs kvinner!
Skrevet

Bare så du er klar over det, kvinner har ikke alltid de samme klare symptomene på hjerteinfarkt som menn. Men får som regel brystsmerter med utstråling i venstre arm, mens kvinner kan ha mer diffuse smerter i rygg etc. Derfor blir kvinners hjerteinfarkt ofte ikke diagnostisert raskt nok. Dette er fordi hjerteforskningen stort sett har vært fokusert på menn, og derfor er ikke hjertemedisiner optimale for kvinnekropper heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...