Gå til innhold

Noe som hjelper mot tannverk??

Anbefalte innlegg

Gjest sykt vondt
Skrevet

Har hatt litt småvondt i en jeksel et par dager, mest som ising.

Men i løpet av gårsdagen og natta har det utviklet seg til skikkelig tannverk. Er helt hoven og klarer såvidt å åpne munnen. Skikkelig pulserende smerte.

Har ingenting smertestillende i huset for øyeblikket og lurer på hvordan jeg skal holde ut til imorgen.

Er det noe man gjøre for å lindre smerten i mellomtiden

Gjest zilja
Skrevet

Du kan prøve å finne ut om det er tannlegevkt i nærheten av deg. Det måtte jeg gjøre på påskeaften i fjor når jeg fikk en forferdelig tannpine.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke lenge siden jeg var i din situasjon.... Så jeg vet hvor forferdelig smertefullt det kan bli. Men det eneste som hjelper er dessverre smertestillende. To paracet og to Ibux, til du kan komme deg til tannlegen. Spør naboer, venner eller familie om de har slike tabletter i hus, det gjorde jeg ;)

Ønsker deg hjelp så fort som mulig!

Gjest sykt vondt
Skrevet

Du kan prøve å finne ut om det er tannlegevkt i nærheten av deg. Det måtte jeg gjøre på påskeaften i fjor når jeg fikk en forferdelig tannpine.

Det finnes en tannlegevakt noen timer i helgene, men prisen var rundt kr. 1750 pr. time fikk jeg høre.

Så mye penger har ikke jeg på konto engang for øyeblikket.

Da skal jeg heller klare å holde ut til imorgen, jeg er nokså sikker på at jeg slipper inn hos min tannlege.

Gjest sykt vondt
Skrevet

Ikke lenge siden jeg var i din situasjon.... Så jeg vet hvor forferdelig smertefullt det kan bli. Men det eneste som hjelper er dessverre smertestillende. To paracet og to Ibux, til du kan komme deg til tannlegen. Spør naboer, venner eller familie om de har slike tabletter i hus, det gjorde jeg ;)

Ønsker deg hjelp så fort som mulig!

Jeg får vel ta en rundspørring hos naboene her ja, jeg bare MÅ ha et eller annet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det finnes en tannlegevakt noen timer i helgene, men prisen var rundt kr. 1750 pr. time fikk jeg høre.

Så mye penger har ikke jeg på konto engang for øyeblikket.

Da skal jeg heller klare å holde ut til imorgen, jeg er nokså sikker på at jeg slipper inn hos min tannlege.

Det er helt grusomt, at prisene skal være så skyhøye, når alle vet hvor grusomt tannverk er. Det er en skam i helsenorge at lommeboka, skal bestemme om vi får hjelp eller ikke!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg får vel ta en rundspørring hos naboene her ja, jeg bare MÅ ha et eller annet.

JA; det må du, for det blir ikke bedre, dessverre!

Ellers får du hive deg over konjakkflaska ;)

trollemor;o)
Skrevet

Et tannlegebesøk er vel det eneste som hjelper.

trollemor;o)
Skrevet

Det er helt grusomt, at prisene skal være så skyhøye, når alle vet hvor grusomt tannverk er. Det er en skam i helsenorge at lommeboka, skal bestemme om vi får hjelp eller ikke!

Folk betaler jo hva som helst for å bli kvitt tannverk;o)

Skrevet

Tygg nellikspiker(krydderet), og press mot der det verker. Fikk vi beskjed hos en tannpleier en gang. Men om det funker, det vites ikke!

Skrevet

Tygg nellikspiker(krydderet), og press mot der det verker. Fikk vi beskjed hos en tannpleier en gang. Men om det funker, det vites ikke!

Det tror jeg faktisk på. Var hos tannlegen igår og har fortsatt nelliksmak i munnen etter det betennelsesdempende stoffet han la inn.

hidi, the scorpion
Skrevet

Folk betaler jo hva som helst for å bli kvitt tannverk;o)

Ja, men hva når man ikke har penger nok på konto, slik trådstarter skrev...;(

Jeg gikk selv så lenge med min tannverk, pga økonomiske problemer, at betennelse gikk ned i kjeven....Jeg valgte å kjøpe mat og betale regninger (som begynte å bli truende), fremfor min egen helse. Mine tenner betyr ikke noe før det virkelig går ille...

Slik tror jeg mange sliter, dessverre! Jeg har nå fått tatt opp lån, slik at jeg får fikset tennene mine etterhvert ;) Selv tannlegen fikk vondt av meg pga tennenes tilstand, den omsorgen føles godt ;)

Hvorfor går ikke tannbehandlig under helse?

Skrevet

Jeg gikk selv så lenge med min tannverk, pga økonomiske problemer, at betennelse gikk ned i kjeven....Jeg valgte å kjøpe mat og betale regninger (som begynte å bli truende), fremfor min egen helse. Mine tenner betyr ikke noe før det virkelig går ille...

Slik tror jeg mange sliter, dessverre! Jeg har nå fått tatt opp lån, slik at jeg får fikset tennene mine etterhvert ;) Selv tannlegen fikk vondt av meg pga tennenes tilstand, den omsorgen føles godt ;)

Jeg har mange ganger fått med giro fra min tannlege, før de fikk kortautmat i skranken. Får det nå også om jeg ikke har penger på konto akkurat da, men de kjenner meg jo da gjennom mange år.

Skrevet

tobakk, press det inn der du har det vondt. Den smaker dårlig men hjelper mot verket en stund.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har mange ganger fått med giro fra min tannlege, før de fikk kortautmat i skranken. Får det nå også om jeg ikke har penger på konto akkurat da, men de kjenner meg jo da gjennom mange år.

Ja, jeg fikk en giro første gangen med èn ukes betalingsfrist...Nå bestiller jeg time, når jeg vet at det er penger på kontoen ;) Men så hadde jeg aldri vært hos denne tannlegen før.....Nå er han min faste!

Nå kan jeg atter vise frem fine fortenner, så jeg smiler mye for tiden ;)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, Hidi. Kan ikke skjønne hvorfor tannbehandling ikke skal kunne gå under helse.

Jeg har også måttet nedprioritere tannbehandlig i perioder, og det ender jo bare med at det blir en formue når man kommer til det punktet at man ikke har noe valg å må gå til tannlegen:-)

PS: Ble det noen misforståelser i natt (vedr. menn+45) eller hva skjedde egentlig der?

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, Hidi. Kan ikke skjønne hvorfor tannbehandling ikke skal kunne gå under helse.

Jeg har også måttet nedprioritere tannbehandlig i perioder, og det ender jo bare med at det blir en formue når man kommer til det punktet at man ikke har noe valg å må gå til tannlegen:-)

PS: Ble det noen misforståelser i natt (vedr. menn+45) eller hva skjedde egentlig der?

Neida, du oppklarte det jo etterhvert ;) Trenger ikke å være skamfull fordi du ble litt irritert, mente jeg....

Ja, tannlegebesøk blir ofte det aller nederste på lista, og det er ikke bra, for tenner er viktig for en god helse! Jeg betalte 3000,- på forrige besøk der, men så kan jeg smile til verden igjen, uten å skamme meg ;)

Skrevet

Neida, du oppklarte det jo etterhvert ;) Trenger ikke å være skamfull fordi du ble litt irritert, mente jeg....

Ja, tannlegebesøk blir ofte det aller nederste på lista, og det er ikke bra, for tenner er viktig for en god helse! Jeg betalte 3000,- på forrige besøk der, men så kan jeg smile til verden igjen, uten å skamme meg ;)

Poenget med at jeg liksom ble "skamfull" er at jeg selv er et sterkt talerør for at folk må skrive om hva de vil, og de som ikke liker det/ikke interesserer seg får bare hoppe over de innleggene... Hehe, ingen skade skjedd, ny dag, nye muligheter - selv om mulighetene blir nokså begrenset i dag siden kroppen definitivt ikke henger med:-(

hidi, the scorpion
Skrevet

Poenget med at jeg liksom ble "skamfull" er at jeg selv er et sterkt talerør for at folk må skrive om hva de vil, og de som ikke liker det/ikke interesserer seg får bare hoppe over de innleggene... Hehe, ingen skade skjedd, ny dag, nye muligheter - selv om mulighetene blir nokså begrenset i dag siden kroppen definitivt ikke henger med:-(

Den kroppen, ja ;(

Da må en bare ta hensyn til den, noe annet nytter ikke, det vet jeg av erfaring ;) Plasser kroppen din i den stilling som passer best.... Jeg har selv plassert meg i de merkligste stillinger, det være seg i senga eller på sofaen, med puter og det hele ;)

Angående tråden, så rodde du deg jo elegant i havn ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...