Gå til innhold

Utfylling av søknad om rehabiliteringspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke rehabiliteringpenger, og må innrømme at alle punktene i skjemaet ikke er like enkle.

Under seksjon 2 spørres det 'Mottar du/har du rett til økonomiske ytelser fra tidligere arbeidsgiver?'

Jeg har vært gradert sykemeldt hele veien, og får derfor delvis lønn fra min nåværende arbeidsgiver i tillegg til sykepenger. Er det dette de sikter til? Det virker jo naturlig - men hvorfor står det i så fall 'tidligere arbeidsgiver'? Eller har jeg misforstått?

Anyone?

Gjest på attføring
Skrevet

Nei, det er ikke det de sikter etter. Jeg har gått gjennom hele prosessen. Du får også hjelp til utfylling på ditt lokale nav-kontor.

Gjest på attføring
Skrevet

Jeg trykket litt for tidlig :)

"Økonomiske ytelser" er noe annet enn vanlig lønn.

Skrevet

Jeg trykket litt for tidlig :)

"Økonomiske ytelser" er noe annet enn vanlig lønn.

Okei, så svaret skal være nei, da...

Men det kommer ikke klart fram i søknaden at jeg bare skal ha graderte rehabiliteringspenger?

mariaflyfly
Skrevet

Svar ja og utfyll med at arbeidsgiver forskutterer sykepenger.

Skrevet

Svar ja og utfyll med at arbeidsgiver forskutterer sykepenger.

Er du sikker på det, eller er det noe du tror? Hva går egentlig som økonomisk ytelse? Dersom arbeidsgiver forskutterer sykepenger er det kun forskjell dersom man tjener over 6G? Jeg gjør jo det, da, men...

*sukk*

mariaflyfly
Skrevet

Er du sikker på det, eller er det noe du tror? Hva går egentlig som økonomisk ytelse? Dersom arbeidsgiver forskutterer sykepenger er det kun forskjell dersom man tjener over 6G? Jeg gjør jo det, da, men...

*sukk*

Jeg er ikke bombesikker, men det var det jeg skreiv da jeg fyllte ut et lignende skjema for to uker sida.

Skrevet

Jeg er ikke bombesikker, men det var det jeg skreiv da jeg fyllte ut et lignende skjema for to uker sida.

Hmmm... Jeg er tydeligvis ikke vant til sånt, siden jeg ikke skjønner hva de sikter til med spørsmålet.

En annen ting: regner man 52 uker sykemelding fra dato til dato, eller er det noe innviklet med antall virkedager og sånt? Det nav opererer med blir ikke _ett_ år, men ti dager til...

mariaflyfly
Skrevet

Hmmm... Jeg er tydeligvis ikke vant til sånt, siden jeg ikke skjønner hva de sikter til med spørsmålet.

En annen ting: regner man 52 uker sykemelding fra dato til dato, eller er det noe innviklet med antall virkedager og sånt? Det nav opererer med blir ikke _ett_ år, men ti dager til...

Ring og spør. Jeg skjønner meg ikke på nav. Det er en verna bedrift - ihvertfall mitt lokale kontor.

Skrevet

Ring og spør. Jeg skjønner meg ikke på nav. Det er en verna bedrift - ihvertfall mitt lokale kontor.

Hehe, det høres ut som jeg får mer fornuftige svar her :-)

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Jeg skal snart flytte til en kommune, med en slik "verna bedrift".. Takker høyere makter for at alle vedtak om attføring er på plass her i storbyen, før vi og flyttelasset entrer bygda:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...