Gå til innhold

Mat i utdrikningslag- forslag!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerinna mi skal drikkes ut på lørdag, og etter en lang dag med div. aktiviteter, skal vi samles hos en av oss og spise, drikke og ha det morsomt.. Men hva skal vi servere!? Vi skal utabygds på dagtid, og kommer tilbake til utg.punktet litt utpå kvelde, rundt kl. 20. Da er vi nok veldig sultne, og det bør ikke ta for lang tid å lage til denne maten... Har dere forslag!? Vi tenkte litt på "tapas", men det er jo en del ting som bør forberedess/stekes osv.... Blir ost og kjeks litt for lettvindt, liksom!? Veldig usikre her vi sitter nå...

Skrevet

Hvis man er veldig sulten er kanskje ikke ost og kjeks det som er mest mettende? Hva med å lage en eller annen gryterett på forhånd og så varme den? Pluss salat og rundstykker/baguetter som varmes i ovnen selvfølgelig.

Skrevet

Hvis man er veldig sulten er kanskje ikke ost og kjeks det som er mest mettende? Hva med å lage en eller annen gryterett på forhånd og så varme den? Pluss salat og rundstykker/baguetter som varmes i ovnen selvfølgelig.

Mmmmm... Det var en god ide! Tror nok jeg lanserer den, jeg!:-) Takk, takk!

Gjest surikatt
Skrevet

Mmmmm... Det var en god ide! Tror nok jeg lanserer den, jeg!:-) Takk, takk!

Legg opp spekemat på fat med eggerøre og flattbrød .

Skrevet

Legg opp spekemat på fat med eggerøre og flattbrød .

Godt forslag! Takk!

mariaflyfly
Skrevet

Jeg ville unngått tapas dersom dere kommer sultne og litt småbrisne hjem og så skal gå igang med mekking av mat... ;)

Enten ville jeg gått for noe grytegreier som kan lages på forhånd (biff stroganof, coq au vin el.l.) slik at det bare er å koke ris og varme baguetter eller noe slikt. Eller så ville jeg gått for reker, loff, majones og masse hvitvin. :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg holder en knapp på en god gryterett som lages i forveien og bare varmes opp. Indisk kyllingryte, boef bourgignone, chili con carne...mange muligheter.

Mrs. Wallace
Skrevet

....eller en god og mettende suppe med godt brød til.

Skrevet

Godt og enkelt med en lun pastasalat også!

Kok pastaen (feks skruer, rør eller skjell) og varm kylling og (hvitløks)baguetter når dere kommer hjem, og bland sammen med resten av salaten (som kan lages før på dagen evt. dagen før), vips så har du en varm deilig rett. :)

Du trenger;

Del en kylling i biter (dagen før?)

Kutt svarte oliven, rød løk, soltørket tomat, sukkererter i biter,

Tilsett pinjekjerner, pesto/olje, litt salt (evt pepper) og ruccolasalat.

Kan også være godt med paprika og stekt bacon i (bør stekes like før pga sprøheten), og det er godt med rømme til. :)

Mmmm... en nyyydelig salat, jeg hadde gått for den ;)

Skrevet

Godt og enkelt med en lun pastasalat også!

Kok pastaen (feks skruer, rør eller skjell) og varm kylling og (hvitløks)baguetter når dere kommer hjem, og bland sammen med resten av salaten (som kan lages før på dagen evt. dagen før), vips så har du en varm deilig rett. :)

Du trenger;

Del en kylling i biter (dagen før?)

Kutt svarte oliven, rød løk, soltørket tomat, sukkererter i biter,

Tilsett pinjekjerner, pesto/olje, litt salt (evt pepper) og ruccolasalat.

Kan også være godt med paprika og stekt bacon i (bør stekes like før pga sprøheten), og det er godt med rømme til. :)

Mmmm... en nyyydelig salat, jeg hadde gått for den ;)

Den salaten høres bare helt digg ut!:-) Takk for bryderiet!

Skrevet

Jeg ville unngått tapas dersom dere kommer sultne og litt småbrisne hjem og så skal gå igang med mekking av mat... ;)

Enten ville jeg gått for noe grytegreier som kan lages på forhånd (biff stroganof, coq au vin el.l.) slik at det bare er å koke ris og varme baguetter eller noe slikt. Eller så ville jeg gått for reker, loff, majones og masse hvitvin. :)

Mhm! :-) DEN vil jeg ha!!!!!!!! Reker og majones er jo bare SÅÅÅ godt!.-) Takk!

Skrevet

Den salaten høres bare helt digg ut!:-) Takk for bryderiet!

No prob! Den ER dødsgod! :))

Og det er bare å slumpe i vei, chopp, bland og rør pestoen/oljen godt ut i alt det andre. Mmmm *slurp*

ps. også godt med fetaost oppi :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...