Gå til innhold

Kan jeg trykke bort hodepine?

Anbefalte innlegg

Gjest karba
Skrevet

Jeg har ofte hodepine og breuker derfor en del ssmertestillende. Mener å ha hørt at det skal gå ann å trykke et sted på kroppen for å få bort hodepinen men jeg husker ike hvor det var. Noen som vet?

Gjest Karba
Skrevet

Nå har jeg vondt flere steder, både i panna og begge sider av hodet.

Skrevet

Nå har jeg vondt flere steder, både i panna og begge sider av hodet.

ok, prøv å stå oppe med armene ned langs sidene. Så vipper du litt over til den ene siden først mens langfingeren stryker inntil beinet. Kjenn etter ømt punkt. Trykk, kjenn smerten og slipp. Gjør dette 7ganger før du gjentar det sammen på neste side. Dette er for hodepinen på sidene. Når det gjelder pannen så er det nok lurt å massere nakken, du kan også smådunke med fingertupene i pannen og bakover på hodet. Lykke til og god bedring.

Gjest Karba
Skrevet

ok, prøv å stå oppe med armene ned langs sidene. Så vipper du litt over til den ene siden først mens langfingeren stryker inntil beinet. Kjenn etter ømt punkt. Trykk, kjenn smerten og slipp. Gjør dette 7ganger før du gjentar det sammen på neste side. Dette er for hodepinen på sidene. Når det gjelder pannen så er det nok lurt å massere nakken, du kan også smådunke med fingertupene i pannen og bakover på hodet. Lykke til og god bedring.

Tusen takk. Skal prøve det med en gang:)

Skrevet

Hvis jeg har veldig vondt i hodet uten å ha tilgang på smertestillende, pleier jeg å massere området i hodet som gjør vondt. Tar to eller tre fingre og trykker og masserer rundt en god stund. Jeg har forsøkt å bruke smertestillende krem (ibux, zon) mens jeg har massert, men er usikker på om dette er så bra for kroppen. Det funka hvertfall.

Gjest ejlgen
Skrevet

Det er et punkt i mellom tommel og pekefinger som jeg vet hjelper å trykke på. Følg beinet på innsiden av tommelen helt opp til den møter beinet fra pekefingeren (vanskelig å forlklare). Trykk på siden mot tommelen, det skal være litt ømt akkuat der, hold i et par-tre minutter.

Forklaringen er at dette er en nerve som "lammes" når du trykker og denne kommer fra hodet, eller noe sånt. Jeg har ihvertfall prøvd dette og det virket på meg :-)

Gjest ofte vondt i hodet
Skrevet

Beinet= foten?

Dette har jeg ikke hørt om før.

Skrevet

Beinet= foten?

Dette har jeg ikke hørt om før.

Låret sånn litt over knehøyde, på siden. Dette har med energibaner i kroppen å gjøre.

Skrevet

Tusen takk. Skal prøve det med en gang:)

Nå er dette en stund siden, hvordan virker det på deg?

Skrevet

Det er et punkt i mellom tommel og pekefinger som jeg vet hjelper å trykke på. Følg beinet på innsiden av tommelen helt opp til den møter beinet fra pekefingeren (vanskelig å forlklare). Trykk på siden mot tommelen, det skal være litt ømt akkuat der, hold i et par-tre minutter.

Forklaringen er at dette er en nerve som "lammes" når du trykker og denne kommer fra hodet, eller noe sånt. Jeg har ihvertfall prøvd dette og det virket på meg :-)

Dette punktet skal man være meget forsiktig med, da det like ved ligger et punkt der som er lik den i tinningen, dvs et sterkt trykk der og man kan dø:(

Dette har jeg fra en soneterapaut, og hun sa at dette punktet også gjelder kun om hodepinen kommer fra nakken, altså ikke bare for hodepine.

Dette punktet er lett å merke om man har stiv nakke, for da er punktet litt oppsvulmet og man skal trykke til man faktisk kjenner at den oppsvulmede delen ( kulen) glipper og forsvinner

Skrevet

Fire punkter som jeg lærte på et kurs (akupressur) mot hodepine, er disse (litt vanskelig å forklare men):

Trykk med tommelen over-men-litt-bak ørene på begge sider. Ikke på selve ørene men i overgangen til der hodeskallen begynner:Hvis punktet gjør veldig vondt, så er det rett sted!

Mellom øyebrynene omtrent der de slutter (ved nesen), eller rett nedenfor, altså et punkt på hver side. Igjen, der det gjør vondt.

Så er det et punkt på tinningen (på hver side), let deg fram til der det gjør vondt.

Så er det et punkt øverst oppå skulderen (på hver side), altså rett ut fra halsen. Litt vanskelig å forklare. Prøv deg fram der det gjør vondt.

Lykke til!

Gjest Karba
Skrevet

Nå er dette en stund siden, hvordan virker det på deg?

Det hjalp litt syntes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...