Gå til innhold

Bil-forsikring!

Anbefalte innlegg

illuminatum
Skrevet

Det er ikkde det du spør om, men jeg våger meg på å svare allikevel ;)

Jeg har ikke så veldig mye peiling på biler, bare så det er sagt...men jeg vet ikke om jeg hadde våget å kjøpe meg en såpass gammel, tysk bil. Golf skal visstnok være ganske dyr å reparere og du må nok regne med endel småreparasjoner etterhvert. Hadde jeg vært deg, ville jeg gått for en japansk bil, f.eks. Toyota. De er riktignok kanskje ikke like kule å se på som Golf, men de bare går og går.... Toyota er litt dyrere i innkjøp (fordi det er et sikrere kjøp), men etter få år har du nok spart det inn. Dessuten får du sikkert litt for en Toyota som du selger om noen år.

Selv har jeg en 94 modell Vento. Aldri noe galt med den og kjempebillig i drift.

Gjest togli
Skrevet

Selv har jeg en 94 modell Vento. Aldri noe galt med den og kjempebillig i drift.

Vento? *Null peil på biler* ;)

Jeg tror man kan være heldig med tyske bruktbiler også, men det er et lite sjansespill å ta. Japanske biler (iallefall Toyota) kan man være trygg på holder. Vi har hatt flere biler av ulike merker og de tre Toyotaene vi har hatt, er de eneste vi aldri har hatt noe tull med. En kompis jobber med reparasjon av biler og sier at de aldri får inn Toyotaer ;)

illuminatum
Skrevet

Vento? *Null peil på biler* ;)

Jeg tror man kan være heldig med tyske bruktbiler også, men det er et lite sjansespill å ta. Japanske biler (iallefall Toyota) kan man være trygg på holder. Vi har hatt flere biler av ulike merker og de tre Toyotaene vi har hatt, er de eneste vi aldri har hatt noe tull med. En kompis jobber med reparasjon av biler og sier at de aldri får inn Toyotaer ;)

Vento=Golf med rumpe.

Jeg har bare hatt tyske biler og er kjempefornøyd

Gjest togli
Skrevet

Vento=Golf med rumpe.

Jeg har bare hatt tyske biler og er kjempefornøyd

Aha, nå skal jeg imponere gubben når han kommer hjem ;)

Hvor gamle tyske biler har du hatt?

Den verste vi har hatt, er en Passat. Jeg blir kvalm bare jeg tenker på den bilen...hehe... Bilen var ikke så gammel heller. Tror muligens det var en -90 modell som vi kjøpte i 1996. Gubben drev og mekka på den to lange kvelder pga masse trøbbel med slanger og gudene vet hva... Siste kvelden kom han utslitt inn, sent på kveld. Endelig hadde han klart å fikse alle smådefektene! Jeg ble med ut for å se på bilen og satte meg inn på førersiden for å starte motoren. "svosj" sa det, og vinduet sklei helt ned.... Da tror jeg ikke tårene til gubben var langt unna *hehe*

Vel, denne bilen var vi nok max uheldig med! Vi hadde også Ford Mondeo som egentlig gikk bra. Problemet var at det kosta så mye med deler som uansett måtte skiftes innimellom.

Jeg tror nok vi blir evige Toyotaeiere, så nå sikler vi på en Landcruiser ;)

illuminatum
Skrevet

Aha, nå skal jeg imponere gubben når han kommer hjem ;)

Hvor gamle tyske biler har du hatt?

Den verste vi har hatt, er en Passat. Jeg blir kvalm bare jeg tenker på den bilen...hehe... Bilen var ikke så gammel heller. Tror muligens det var en -90 modell som vi kjøpte i 1996. Gubben drev og mekka på den to lange kvelder pga masse trøbbel med slanger og gudene vet hva... Siste kvelden kom han utslitt inn, sent på kveld. Endelig hadde han klart å fikse alle smådefektene! Jeg ble med ut for å se på bilen og satte meg inn på førersiden for å starte motoren. "svosj" sa det, og vinduet sklei helt ned.... Da tror jeg ikke tårene til gubben var langt unna *hehe*

Vel, denne bilen var vi nok max uheldig med! Vi hadde også Ford Mondeo som egentlig gikk bra. Problemet var at det kosta så mye med deler som uansett måtte skiftes innimellom.

Jeg tror nok vi blir evige Toyotaeiere, så nå sikler vi på en Landcruiser ;)

Ikke så veldig mange da.

Hadde en -79 Kadett fra 86-91, så en -92 Ford Sierra fra 2000-2006 og nå da en -94 Vento.

Alle har vært greie biler med veldig lite utgifter.

Ellers frister jo en Landcruiser ja. Kunne godt tenkt meg japansk da:-)

Gjest togli
Skrevet

Ikke så veldig mange da.

Hadde en -79 Kadett fra 86-91, så en -92 Ford Sierra fra 2000-2006 og nå da en -94 Vento.

Alle har vært greie biler med veldig lite utgifter.

Ellers frister jo en Landcruiser ja. Kunne godt tenkt meg japansk da:-)

Godt du har vært fornøyd iallefall :)

Satser på vi får Landcruiser neste gang. Må bare vinne i Lotto først, kanskje? ;)

Cookiemonster
Skrevet

Km-standen som er oppgitt i annonsen er neppe riktig, i så fall har bilen stått i garasjen det meste av tiden... En golf fra 95 som har gått under 30.000? Ikke sjangs.

Det er klart det ikke er utenkelig. Det er mistenkelig, men mange, mange biler blir kjørt utrolig lite. Man bør sjekke det, selvsagt.

illuminatum
Skrevet

Godt du har vært fornøyd iallefall :)

Satser på vi får Landcruiser neste gang. Må bare vinne i Lotto først, kanskje? ;)

Trenger nok det:-)

Skrevet

Det er klart det ikke er utenkelig. Det er mistenkelig, men mange, mange biler blir kjørt utrolig lite. Man bør sjekke det, selvsagt.

Helt utenkelig er det ikke, men jeg hadde blitt veldig i tvil om det kunne være riktig. Bilen kan selvfølgelig ha blitt brukt til nærbutikken 2 km unna et par ganger i uka i 14 år...

Skrevet

Det er ikkde det du spør om, men jeg våger meg på å svare allikevel ;)

Jeg har ikke så veldig mye peiling på biler, bare så det er sagt...men jeg vet ikke om jeg hadde våget å kjøpe meg en såpass gammel, tysk bil. Golf skal visstnok være ganske dyr å reparere og du må nok regne med endel småreparasjoner etterhvert. Hadde jeg vært deg, ville jeg gått for en japansk bil, f.eks. Toyota. De er riktignok kanskje ikke like kule å se på som Golf, men de bare går og går.... Toyota er litt dyrere i innkjøp (fordi det er et sikrere kjøp), men etter få år har du nok spart det inn. Dessuten får du sikkert litt for en Toyota som du selger om noen år.

Nyere biler er dyre og reparere. Gamle bilder (før 1990??) får du jo deler til på Biltema. :o)

Min eks-golf fra 1985 gikk som ei klokke, hadde litt problemer med is i forgasseren så den stoppet en gang for meg. Det fiksa kjæresten med en bit av en støvsugerslange og elektrikertape. ;o)

Skrevet

Prisnivået er vel greit for denne bilen. Men jeg tror ikke at den har gått ca. 30.000. Det kan være at den har gått det etter en overhaling eller motorbytte eller noe, men bilen har gått mer, ganske sikkert.

Det står i annonsen at det er med senkesett, det betyr at det er en ungdom som har hatt bilen og muligheten for at den har gått 30.000 er enda mindre.

*Nikker* Nemlig.

Gjest togli
Skrevet

Nyere biler er dyre og reparere. Gamle bilder (før 1990??) får du jo deler til på Biltema. :o)

Min eks-golf fra 1985 gikk som ei klokke, hadde litt problemer med is i forgasseren så den stoppet en gang for meg. Det fiksa kjæresten med en bit av en støvsugerslange og elektrikertape. ;o)

Før 1990?! Det er jo nummeret før veteranbil det ;)

Skrevet

Før 1990?! Det er jo nummeret før veteranbil det ;)

Var det ikke rundt 1990 det ble stadig mer elektronikk i bilene da? Før det var det jo mye mekanikk så man kunne skifte deler og mekke sjøl. :o)

Gjest togli
Skrevet

Var det ikke rundt 1990 det ble stadig mer elektronikk i bilene da? Før det var det jo mye mekanikk så man kunne skifte deler og mekke sjøl. :o)

Det var iallefall før EU-kontrollenes tid ;)

Du skulle sett den første bilen vår, du! Toyota Corona -74-modell. Gubben arva den av faren sin og fikk den på 18-årsdagen. Bilen hadde da stått i mange år i garasjen. Bilen gikk som ei klokke og vi hadde den til den var 22 år gammel tror jeg.

Det eneste problemet vi hadde var at døra på passasjersida ikke var helt tett rundt vinduet, så jeg frøs innimellom ;) Under Lillehammer OL var det 28 kuldegrader og vi kjørte fra sunnmøre til Oslo. Det var så kaldt at selv om varmeapparatet stod på full guffe, så måtte vi stappe dopapir rundt hele vinduet på min side.

Litt pinlig når jeg glemte at bilen var stoppa med dasspapir og dermed bare reiv opp bildøra utenfor bensinstasjonen på Dombås! Alt papiret ramla/flaksa ut og folk glodde som tullinger *hehe*

Ja, det var tider du! *mimre*

Cookiemonster
Skrevet

Helt utenkelig er det ikke, men jeg hadde blitt veldig i tvil om det kunne være riktig. Bilen kan selvfølgelig ha blitt brukt til nærbutikken 2 km unna et par ganger i uka i 14 år...

Selvfølgelig er det veldig rart. Men litt undersøkelser og teknisk inspisering av bilen burde avdekke om kjørelengden faktisk _er_ så lav.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...