Gå til innhold

Hva betyr teksten i sangen No milk today?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Sangen av Herman's Hermits)

Ser for meg en gammal mjølkerampe som står tom, og mannfolk med sixpence og bukseseler som klør seg i hodet over de manglende flaskene.. :o)

Men altså, i refrenget synger de "No milk today, it wasn't always so. The company was gay, we'd turn night into day"

Det handler vel ikke om en homoseksuell bedrift akkurat. 'Gay' betyr jo opprinnelig glad, men jeg skjønner uansett ikke bæra.

Kul sang, så jeg synger med uansett som jeg forstår hva de mener eller ikke :o)

Gjest heyheymymy
Skrevet

ingen melk på trappa i dag - kjæresten har forlatt huset - og partnernen og kommer ikke tilbake.

Skrevet

ingen melk på trappa i dag - kjæresten har forlatt huset - og partnernen og kommer ikke tilbake.

Så alt går skeis, med andre ord. Ingen dame og ingen melk. :-)

Gjest heyheymymy
Skrevet

noe sånt ja, melk brukes som et bilde på kjærligheten.

Personlig fikk jeg ikke engang avisen i dag.

Skrevet

Tolker det sånn at det bare er dama som drikker melk, ergo er det ingen grunn til å få melk på trappa - ser for meg melkeflaskene i kurven utenfor huset - med en lapp "no milk today".

Gjest lysbærer
Skrevet

noe sånt ja, melk brukes som et bilde på kjærligheten.

Personlig fikk jeg ikke engang avisen i dag.

Og kjæresten har stukket??

Skrevet

Tolker det sånn at det bare er dama som drikker melk, ergo er det ingen grunn til å få melk på trappa - ser for meg melkeflaskene i kurven utenfor huset - med en lapp "no milk today".

Men hva med "the company was gay"... mystisk!

Skrevet

Men hva med "the company was gay"... mystisk!

Her må jo gay tolkes i ordets egentlige betydning - munter/glad. Men det passer jo ikke inn i sangen, heller, sånn egentlig....

hmmmm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...