Gå til innhold

Har du greie pà ròde hunder/antistoffer??

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg har fàtt resultatene fra en blodpròve jeg tok, pga. at jeg er gravid. Er frisk, har litt jernmangel men det fikser jeg enkelt.

Men!

Det stàr at jeg har et hòyt nivà av "Rubeola anticuerpos", altsà et antistoff (?) av ròde hunder.....

Det normale nivàet ligger pà 11 UI/mL eller mindre, mens jeg har pà 28,7....

Det andre antistoffet (?) er normalt (IgM)

Hva i all verden betyr det??

Skal til legen om 14 dager, men skriver til dere nà, i tilfelle noen har greie pà dette... Blir jo nervòs.... Har forresten aldri hatt ròde hunder.

Skrevet

Du ble sikkert vaksinert mot røde hunder før du kom i puberteten. De fleste kvinner er det.

Testen er for å finne ut om du har antistoffer mot sykdommen som kan være svært farlig for forsteret og føre til misdannelser.

Hvis du IKKE hadde antistoffene måtte du være nøye med å holde deg bort fra smittefare, men du er trygg.

Lykke til med graviditeten.

Gjest Angela26
Skrevet

Du ble sikkert vaksinert mot røde hunder før du kom i puberteten. De fleste kvinner er det.

Testen er for å finne ut om du har antistoffer mot sykdommen som kan være svært farlig for forsteret og føre til misdannelser.

Hvis du IKKE hadde antistoffene måtte du være nøye med å holde deg bort fra smittefare, men du er trygg.

Lykke til med graviditeten.

''Testen er for å finne ut om du har antistoffer mot sykdommen som kan være svært farlig for forsteret og føre til misdannelser.''

Ja jeg har antistoffer, og det til gangs! Det var nettopp det som bekymret meg, siden antallet var sà hòyt, det er over normalen...

Men takk for svar og lykkeònskninger :-)

Gjest Som det skal vera!
Skrevet

''Testen er for å finne ut om du har antistoffer mot sykdommen som kan være svært farlig for forsteret og føre til misdannelser.''

Ja jeg har antistoffer, og det til gangs! Det var nettopp det som bekymret meg, siden antallet var sà hòyt, det er over normalen...

Men takk for svar og lykkeònskninger :-)

Det er altså sjukdommen raude hundar som er farleg i graviditeten.. ikkje antistoffa mot sjukdommen. Det at du har antistoff betyr at du er vellykka vaksinert og kan slappa heilt av :-)

(Du er forresten ikkje den første som blir bekymra når dei får det brevet!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...