Gå til innhold

NHD: Aurorix..

Anbefalte innlegg

Gjest linda mm

Nå har jeg omsider fått en pakke aurorix.

Jeg har fått 60 tabletter a 300 mg.

Legen skriver at jeg skal ta 1 tablett dgl.

Jeg skulle komme tilbake til deg når jeg fikk disse av legen, ang dosering.

Har disse mindre bivirkninger enn cipralex?

Hjelper de mot panikkangsten min?

Enig med dosering?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303255-nhd-aurorix/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest linda mm

Du skal begynne med 300 mg om morgenen. Om du ikke er bedre om 2-3 uker, skal dosen økes.

Ok.

Tusen takk for svar :o)

Da begynner jeg i morgen tidlig etter frokost, siden de skal tas til mat..

Jeg håper den hjelper meg mot panikkangsten min.. Og roer ned hjertebanken..

Håper jeg bare ikke får mange bivirkninger.. Men det finner jeg ut etterhvert..

Gleder meg ihvertfall til jeg blir bedre, og kan komme meg ut av døra :o)

Ha en riktig god helg :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303255-nhd-aurorix/#findComment-2458206
Del på andre sider

Reidar Rose

Hei Linda mm.

Jeg har brukt Aurorix i mange år tidligere.

Jeg har diagnose: panikkangst. Prøvd alle relevante medikamenter mot denne lidelsen. Panikkanskt skaper på sikt angst (GAD), etter angst for angsten...Jeg kan ha panikkangst opp til 2 timer i strekk. Fikk beskjed av det var sjelden. Ingen SSRI/SNRI/TCI hjalp ikke meg.

Bruker 6mg Xanor Dopot daglig.

Fungerer utmerket. Symtomfri. Lever som et normalt menneske.

Kanskje mange er unenige med meg - men vi hadde bedre midler for angst/sosial angst før mener nå jeg.

Når en får rapporter om at AD (SSRI/SNRI) virker kun på 20 til 25 % på pasientene - er jo det et tankekors....og de med meget tung depresjon kan evn. ha utbytte av slike medikamenter...

Vi vet for lite om de "nye" AD (kom ca 1992/3).

Tilbake til det jeg skrev om:

Xanor har en anti-depresjonsløsende også. Merket det stor grad.

Jeg har bare positive erfaringer med dette preparatet...

Jeg brukte Fontex tidligere - uten noe særlig effekt - vel ikke noe effekt...de andre SSRI/SNRI tålte jeg ikke. Fikk for mange bivirkninger.

Kan noen som ikke klarer hverdagen - prøve Xanor/Dopot. Hvis livet er uutholdlig - hva er vitsen ? Når det finnes potente medisiner som hjelper meget bra.

Jeg skjønner ikke logikken....spør personer som bruker Seroxat (som jeg kjenner mange av) - de KLARER jo ikke å slutte HVA!

....Og som regel stor vektøkning - som er skadelig på sikt.

Nei - få ikke benzodiazepin - noia - leger og psykriatere...

Det har vært det beste middelet siden slutten av 1950 - tallet (Libriun) på en rekke lidelser. Og det viser seg like bra på en rekke lidelser den dag i dag. Roche gjorde et generasjonskifte.

Mange lider unødvendig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303255-nhd-aurorix/#findComment-2458420
Del på andre sider

Gjest TorunnG

Hei Linda mm.

Jeg har brukt Aurorix i mange år tidligere.

Jeg har diagnose: panikkangst. Prøvd alle relevante medikamenter mot denne lidelsen. Panikkanskt skaper på sikt angst (GAD), etter angst for angsten...Jeg kan ha panikkangst opp til 2 timer i strekk. Fikk beskjed av det var sjelden. Ingen SSRI/SNRI/TCI hjalp ikke meg.

Bruker 6mg Xanor Dopot daglig.

Fungerer utmerket. Symtomfri. Lever som et normalt menneske.

Kanskje mange er unenige med meg - men vi hadde bedre midler for angst/sosial angst før mener nå jeg.

Når en får rapporter om at AD (SSRI/SNRI) virker kun på 20 til 25 % på pasientene - er jo det et tankekors....og de med meget tung depresjon kan evn. ha utbytte av slike medikamenter...

Vi vet for lite om de "nye" AD (kom ca 1992/3).

Tilbake til det jeg skrev om:

Xanor har en anti-depresjonsløsende også. Merket det stor grad.

Jeg har bare positive erfaringer med dette preparatet...

Jeg brukte Fontex tidligere - uten noe særlig effekt - vel ikke noe effekt...de andre SSRI/SNRI tålte jeg ikke. Fikk for mange bivirkninger.

Kan noen som ikke klarer hverdagen - prøve Xanor/Dopot. Hvis livet er uutholdlig - hva er vitsen ? Når det finnes potente medisiner som hjelper meget bra.

Jeg skjønner ikke logikken....spør personer som bruker Seroxat (som jeg kjenner mange av) - de KLARER jo ikke å slutte HVA!

....Og som regel stor vektøkning - som er skadelig på sikt.

Nei - få ikke benzodiazepin - noia - leger og psykriatere...

Det har vært det beste middelet siden slutten av 1950 - tallet (Libriun) på en rekke lidelser. Og det viser seg like bra på en rekke lidelser den dag i dag. Roche gjorde et generasjonskifte.

Mange lider unødvendig...

Enig i det du skriv her. Eg brukar sjøl xanor med gode resultat. Bruka det dagleg men legen vil ikkje at eg brukar det kvar dag. Alternativ er angst og panikkangst ialle former, og for mange sjølvmedisinering og kanskje også sjølmord. Nei takk, da tar eg heller xanor. Risikerer at legen ikke vil skrive det ut meir, legar er heilt fanatiske til vanedannande preparat. Dei skjønar visst ikkje at ein kan ha det så vanskeleg kvar dag. Vanlege antidepressiva verkar ikkje på dette men det er det legane vil skrive ut. Etter mi meining er det synd at om fordi nokre misbruker slike legemiddel så blir det vanskeleg å få det for dei som treng det og som ikkje misbruker. Det står i felleskatalogen at det verkar i inntil 8 månader, men det verkar bra i årevis sjøl om det mistar ein del effekt etter kvart. At det verkar godt etter lang tid er nok fordi det er så potent eit legemiddel trur eg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303255-nhd-aurorix/#findComment-2458548
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest sitronkaramell

Ok.

Tusen takk for svar :o)

Da begynner jeg i morgen tidlig etter frokost, siden de skal tas til mat..

Jeg håper den hjelper meg mot panikkangsten min.. Og roer ned hjertebanken..

Håper jeg bare ikke får mange bivirkninger.. Men det finner jeg ut etterhvert..

Gleder meg ihvertfall til jeg blir bedre, og kan komme meg ut av døra :o)

Ha en riktig god helg :o)

Hei!lenge siden dette,men har aurorixen hjulpetmdeg?:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303255-nhd-aurorix/#findComment-2516960
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...