Gå til innhold

Benet svikter under meg!


Gjest skummelt?

Anbefalte innlegg

Gjest skummelt?

Har opplevd flere ganger at benet mitt bare svikter under meg når jeg går eller reiser meg opp. Plutselig når jeg går bare "virker det ikke" når jeg står på det og jeg detter. Det har gått litt tid mellom hver gang, men nå skjedde det både lørdagkveld og i går og jeg er litt bekymret for om det kan være noe alvorlig?! Jeg er bare 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper dette var tull, men håper du tøyser med noe annet i fremtiden. 2år liksom ;)

Tastefeil er da vanlig når man skriver her, det falt deg ikke inn at det kunne mangle en 0 der, at h*n er 20 år? Istedet for å hoppe rett i strupen på vedkommende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skummelt?

Håper dette var tull, men håper du tøyser med noe annet i fremtiden. 2år liksom ;)

Beklager, det skulle selvfølgelig være 21 år! Har nok desverre tastet feil:( Og det er faktisk ikke et tulle-innlegg, for selv om det sikkert høres litt bagatellmessig ut, er det ikke så gøy å oppleve flere ganger at benet bare "slutter å virke"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skummelt?

Tastefeil er da vanlig når man skriver her, det falt deg ikke inn at det kunne mangle en 0 der, at h*n er 20 år? Istedet for å hoppe rett i strupen på vedkommende??

Nettopp, det skulle selvfølgelig være 21 år, tastet desverre feil:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skummelt?

Ha ha : )

Det høres kanskje morsomt ut, men det er ikke så gøy å oppleve å skulle trå på benet og så bare sklir det vekk under meg. Er sikkert bare en bagatell, men litt ekkelt er det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, det skulle selvfølgelig være 21 år, tastet desverre feil:(

Tenkte meg det, jeg har dessverre ikke noe svar til deg om hvorfor dette skjer, men jeg ble bare så irritert over at folk umiddelbart tok innlegget ditt som tull bare pga noe som ganske åpenbart var en tastefeil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sakzi

Har selv opplevd dette noen ganger. Skulle hoppe ned fra en mur, men av en eller anen grunn så nekta bena å lystre, og jeg deisa ned med hodet først. Ikke noe serlig behagelig.

Har oxo opplevd at kneet bare "kolapser" når jeg går, og holder på å falle.

Virker liksom som at hjerne ikke får sendt signaler ned til beina..

Men det er svert sjelden dette skjer. Har kanskje bare skjedd 5 ganger i løpet av livet.

Jeg er 23 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sakzi

Siden det har vært såpass sjeldent, har jeg egentlig aldri sjekka det opp..

Men hvis du har det ofte, bør du kanskje sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tastefeil er da vanlig når man skriver her, det falt deg ikke inn at det kunne mangle en 0 der, at h*n er 20 år? Istedet for å hoppe rett i strupen på vedkommende??

Vet du hva, at med så mange rare innlegg som det har vært de siste ukene så bommet jeg nok skikkelig. En ting til, du hopper vel ikke i strupen på folk med blunkefjes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, at med så mange rare innlegg som det har vært de siste ukene så bommet jeg nok skikkelig. En ting til, du hopper vel ikke i strupen på folk med blunkefjes?

Man kan legge til smilefjes og blunkefjes og whatever, men betydningen blir den samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, det skulle selvfølgelig være 21 år! Har nok desverre tastet feil:( Og det er faktisk ikke et tulle-innlegg, for selv om det sikkert høres litt bagatellmessig ut, er det ikke så gøy å oppleve flere ganger at benet bare "slutter å virke"!

Beklager at jeg tok det feil opp. Mener du at det blir helt som lam eller bare at det slenger og føles som du må dra benet? Det er uansett ikke normalt, det kan være lurt å sjekke hos legen din. Jeg lurer på om du har noe vond nakke eller korsrygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan legge til smilefjes og blunkefjes og whatever, men betydningen blir den samme...

ok :(;) hehe Nei, der er jeg desverre ikke enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Er det musklene i leggen/låret som ikke virker, eller er det mekanisk - altså i kneet/hofta?

Eller er det det at du har sittet på benet, hatt det i en spesiell stilling slik at det dovner bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir redd når slikt skjer.

Har du merket andre "ting" som kan virke merkelig??

Det er så mye som kan utløse slike ting, så jeg vil anbefale deg å bestille en time hos fastlegen din. Så forteller du slik du opplever dette..

Skriv gjerne ned de ganger dette skjer hvilken sammenheng, tid på døgne, om du er sliten, stresset o.l. Prøv å få det mest mulig detaljert.

Og et lite tips til slutt: Vær "frisk" inntil det motsatte er bevist. Prøv å ikke bekyre deg for mye, og tenk ikke "worst case" fraråder også å lese for mye om hvilke ulike ting som kan gi slike symptomer. Det eneste du vil oppnå med det, er å få forsterket symptomer og plager. Det blir nesten som å "mate" til en angst. Og om det skulle skje, vil det dessverre også bli vanskligere å komme til bunns i hva som gir symptomet/symptomene dine.

Så bestill legetime, tenk minst mulig på årsaken til svikten i benet, noter når det skjer, så overlater du resten til legen.

Lykke til og god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skummelt?

Beklager at jeg tok det feil opp. Mener du at det blir helt som lam eller bare at det slenger og føles som du må dra benet? Det er uansett ikke normalt, det kan være lurt å sjekke hos legen din. Jeg lurer på om du har noe vond nakke eller korsrygg?

Ja, nesten som jeg blir lam ja. Jeg tråkker på benet og går på vanlig måte, men så sklir det liksom inn under meg. Jeg får ikke kontakt med det på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg hadde noe lignende når jeg var plaga med bekkenløsning. Jeg kunne oppleve at kontakten mellom det ene benet og kroppen på en måte svikta. Hos meg lå det nok i muskelfestene i hoftene. Jeg kunne noen ganger kjenne en ilende smerte i senefestene i lysken samtidig.

Uansett synes jeg du sakl be legen sjekke deg for dette, for det er jo ikke helt normalt å ha det slik. Jeg håper du kan komme med tilbakemelding på hvordan det går :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nesten som jeg blir lam ja. Jeg tråkker på benet og går på vanlig måte, men så sklir det liksom inn under meg. Jeg får ikke kontakt med det på en måte..

Ok bestill en time hos legen. Og gjør som vår godeste Loralei sier, ikke tenk for mye. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...