Gå til innhold

Testing for biomedisinsk behandling

Anbefalte innlegg

kameleon_ooo

Jeg har lest meg gjennom lysarkene fra biokonferansen sist høst, og har god lyst til å prøve ut noe av dette. Har to gutter med proteinintoleranse, men som på diett likevel har fått diagnose adhd. (Var mye verre før...) Kjenner de godt igjen i det som pfeiffer kaller type c, snille gutter med problematisk dårlig korttidsminne og med store organiseringsvansker. De venter på å få vurdert veksthormonbehandling, fordi de har sluttet å vokse og stagnert/gått ned i vekt. Jeg har alltid hevdet at dette står på næringsopptaket, da de spiser sunt, variert og rikelig. Ingen har imidlertid tidligere villet følge tanken om at det er sammenheng mellom vekt/høyde-problematikk og adhd-problematikk, ut over at det kanskje skyldes concerta (,men egentlig tror de ikke det heller). Det jeg altså ønsker er å teste mineraler/metaller og vitaminer som de gjør på pfeiffer. Går det an å teste behov for omega 3/6? Kan disse testene tas - troverdig - i Norge, og kan vi be om de hos fastlegen (evt. allergolog/endokrinolog som de snart skal inn til)? Hvis privat, har du en anbefaling?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303613-testing-for-biomedisinsk-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...