kameleon_ooo Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg har lest meg gjennom lysarkene fra biokonferansen sist høst, og har god lyst til å prøve ut noe av dette. Har to gutter med proteinintoleranse, men som på diett likevel har fått diagnose adhd. (Var mye verre før...) Kjenner de godt igjen i det som pfeiffer kaller type c, snille gutter med problematisk dårlig korttidsminne og med store organiseringsvansker. De venter på å få vurdert veksthormonbehandling, fordi de har sluttet å vokse og stagnert/gått ned i vekt. Jeg har alltid hevdet at dette står på næringsopptaket, da de spiser sunt, variert og rikelig. Ingen har imidlertid tidligere villet følge tanken om at det er sammenheng mellom vekt/høyde-problematikk og adhd-problematikk, ut over at det kanskje skyldes concerta (,men egentlig tror de ikke det heller). Det jeg altså ønsker er å teste mineraler/metaller og vitaminer som de gjør på pfeiffer. Går det an å teste behov for omega 3/6? Kan disse testene tas - troverdig - i Norge, og kan vi be om de hos fastlegen (evt. allergolog/endokrinolog som de snart skal inn til)? Hvis privat, har du en anbefaling? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303613-testing-for-biomedisinsk-behandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.