Gå til innhold

70-årig mann med langsom puls i ca. 55 år..

Anbefalte innlegg

Gjest TJAFSEN

Se Emne. Dette oppsto pga. min fars meget uforsiktige bruk av min arbeidskraft, på ekstremt skadelig måte. Lommelegene var avvisende til forholdet, men min Arendalslege sa nylig at min hypotese er høyt utviklet, og at han har stor respekt for den. Det var da jeg i begynnelsen av 1950-årene gjorde pusteøvelser, at min hvilepust ble konstant senket til 5-6 pr. min., som altså ble permanent. Iflg. en bok om Kundaliniyoga (Damm) vil hypofysen sette i gang for fullt, ved senking til 8 pr. min Ved senking til 4 pr. min., vil pinealkjertelen aktiveres, men det har jeg ikke forsøkt meg på. Min fastlege sier at jeg er en av hans friskeste pasienter, men jeg synes ikke han bør være fornøyd med mitt blodtrykk 160/77, som gir pulstrykk 83. WHO anbefaler pulstrykk 45-50, uansett høyt blodtrykk. Etter kontroll hos hjertespesialist ble ingen målbare feil konstatert. Jeg vil nå undersøke om yoga kan ha noen hensikt for senking av mitt BT, skjønt det er vel tvilsom for meg, med min lave pustefrekvens og kronis euforiske "deilig-vondt" følelse. Hvis jeg f. eks. sitter i ukomfortabel stilling, blir den euforiske følelsen forsterket. Da jeg var yrkesaktiv, og satte meg ned i pausene, ble jeg overmannet av behov for hvile, og fungerte derfor dårlig i konservasjonen. Har legene noen mening om Kobolt som blodtrykksenkende middel, som lege Knut Flytli skriver om i sin bok "Vitaminrevolusjonen"?? Eller andre forslag?? Vennlig hilsen

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...