Gå til innhold

Urinveissvie og smerter uten påviste bakterier

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en kvinne på 22 år. For ca 4 år tilbake fikk jeg gjentatte urinveisinfeksjoner i forbindelse med samleie med samme partner. For disse urinveisinfeksjonene tok jeg forskjellige antibiotika kurer. Tilslutt fikk jeg permanente smerter i urinveiene uten påviste bakterier i urinprøve. Symptomene er smerter og svie i urinrør og smerter i nedre del av urinveiene. Vannlating letter på svien og smertene, dermed har jeg også hyppig vannlating. Jeg føler også svie ved vannlating. Slimhinnene i skjeden har også begynt å bli tynne og såre i senere tid. Jeg har aldri hatt feber eller andre infeksjonssymptomer, bortsett fra svien og smertene. Jeg har kun hatt en urinveisinfeksjon for ikke så lenge siden med påviste bakterier siden dette begynte, og denne var veldig kraftig . Har vært hos forskjellige leger og urologer for å prøve å finne ut av hva som forårsaker smertene. I forbindelse med dette har jeg tatt cystoskopi 2 ganger(også i nyere tid), hvor urinveiene så fine ut. I nyere tid har jeg vært hos en urolog hvor jeg tok forskjellige prøver. Hun tok blant annet en celleprøve av urinrøret. Igjennom denne ble det påvist at jeg har rikelig vekst av Gardnerella i urinrøret. For å behandle dette fikk jeg Zidoval vaginalgel som jeg brukte i 5 dager, men symptomene er like sterke. For ca 2 år siden tok jeg en antibiotika kur med doxylin. Når jeg gikk på denne gikk plagene mer eller mindre helt bort, men etter denne kuren kom plagene helt tilbake i samme grad. Noe som også har hjulpet er kortison stikkpiller, men etter denne kuren har smertene også kommet tilbake i samme grad. Så det virker ikke som legemiddel preparater vil gjøre meg frisk. De legene jeg har vært hos har prøvd å finne ut av hva som forårsaker symptomene mine ved å ta CT scan av bekkenet mitt, testet meg for sukkersyke og andre merkelige ting. Noen av dem har også enten bagatellisert problemene mine eller ikke trodd meg. Så derfor trenger jeg råd om hvor å gå for å kunne få en god behandling. Jeg ser på dette som veldig viktig, for det å ha konstante smerter i underlivet gjør meg deprimert. Smertene mine har også blitt en god del sterkere i senere tid og dette fører til at jeg ikke fungerer ordentlig i hverdagen. Jeg vet ikke om dette har noe å si men jeg merker en bedring i forhold til smertene når jeg har menstruasjon og når jeg trener. Jeg leste i en artikkel av deg om behandling av urinveisplager, uten påviste bakterier (http://www.matoghelse.no/legen-svarer.507144-48687.html), og jeg lurer på om en slik behandling med akupunktur, de preparatene du beskriver og sonebehandling er å anbefale for meg med mine symptomer? Og i så fall, hvor ofte bør jeg behandles og hvilken mengde/hvor ofte bør jeg ta de forskjellige preparatene? Jeg lurer også på om du har kjennskap til et sted hvor jeg kan få oppfølging i forhold til en slik behandling for urinveisplager, med akupunktur, kostholdsveiledning og forskjellige preparater, osv..? Om du vet om noen mennesker eller klinikker som er flinke på behandling av de plagene jeg beskriver, setter jeg pris på tips. Er bosatt i Oslo men spiller ingen rolle om jeg må reise langt eller bruke mye penger. Jeg ønsker å få gjort dette på en gjennomført måte, slik at sannsynligheten for at plagene vil forsvinne er så stor som mulig, om det så må til at jeg endrer livsstil og kosthold totalt. Derfor ønsker jeg å komme i kontakt med noen som har en mer helhetlig innsikt i forhold til kroniske smerter i urinveiene, som kan hjelpe meg med å bli frisk med en alternativ behandling. Hittil har jeg ikke følt at noen allmennleger eller spesialister kan hjelpe meg med plagene mine.

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er dessverre noen som får langvarige plager etter urinveisinfeksjoner og årsaken kan være både tynne og skjøre slimhinner i urinveiene eller økt følsomhet (sensitisering) i nervene i dette området. Den artikkelen du henviser til inneholder råd om å bygge opp en sterkere slimhinne i kombinasjon med akupunktur som kan lindre svie og smerter. En norsk akupunktør ved navn Terje Alræk har tatt doktorgraden på det siste og gjort kontrollerte studier som blant annet er publisert i legetidsskriftet. Jeg vil anbefale deg kontakt med en akupunktør som også kan gi deg konkrete råd vedrørende å styrke urinveiene med urter som tranebær og kosttilskudd som silisium etc. Ta gjerne kontakt med en av de større tverrfaglige sentra i Oslo området som har erfaring på dette området.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...