Gjest Jente31 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 "For barnas del skulle vi gjøre noe sammen........" Naiv? Sikkert nok.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304984-hjertesukk/page/2/#findComment-2476174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Han kan ikke gjøre mer mot deg enn hva du tillater at han gjør. Jeg kjenner ikke deres historie - er dere sammen? Har dere gått fra hverandre? Hvis siste er tilfelle er det kanskje best at dere venter med og gjøre hyggelige ting sammen til ting har roet seg litt mellom dere. Gjør hyggelige ting med barna hver for dere en periode. Jeg synes poenget ditt er godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304984-hjertesukk/page/2/#findComment-2476176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 ''Han blir sint uten grunn.. er det normalt for deprimerte menn å bli sånn?'' Hvor normalt det er for deprimerte menn å oppføre seg slik aner jeg ikke. Men det er normal oppførsel av _manipulerende_og_kontrollerende_ mennesker. Å få det til og likevel se ut som om det er dem det er synd på og ikke alle de rakker ned på, er vel omtrent like normalt. Det ville kanskje være mest nyttig for deg å jobbe med dine følelser og reaksjoner i forhold til dette, framfor å forsøke og 'forstå' ham, eller håpe på bedre tider bare for å bli skuffet. Det første som kan være greit å bestemme seg for er at han er 100% ansvarlig for sin oppførsel. Han har faktisk et reelt valg i forhold til om han skal være drittsekk eller ikke. Den adferden du beskriver er helt uakseptabel, særlig når han langer ut mot barna. Han kan ikke skylde på noen andre enn seg selv for slik verbal ondskap, ikke en gang deg! I første omgang er det vel neppe realistisk eller nyttig å ha som mål å klare å 'vinne over ham' i slike situasjoner. Langt mindre å sette ham på plass og få han til å innrømme feil. Men kanskje du kan jobbe mot å ikke lengre la deg forvirre av dette. Selv om du ikke kan få ham i kne, kan du ha klart for deg hva som skjer og hvem som har ansvaret for hva. Jobb mot å komme til et punkt der du ikke et eneste sekund lurer på hva du har gjort galt når ha blir slik. Fakta er at du ikke kan gjøre den minste ting fra eller til i forhold til hans oppførsel. Det er ikke du som provoserer ham, men hans eget syke maktbehov. Jo visst, har han alltid forsøkt å få det til og se ut som om det er du som er den syndige årsaken til alt han gjør galt. Men om du går argumentasjonen hans etter sømmene, gjør han ikke annet enn å plukke tilfeldige detaljer og forvrenge dem til noe grusomt. Hverdagen er så spekket med bagateller at det alltid vil være nok å ta av for den som vil lyve og kverrulere. Når han slår seg på tverra og skyter fra hoften mot alt og alle er det han som har misslyktes, ikke du. Ditt problem er ikke hvordan du skal klare å få han til å oppføre seg greit, og hvordan du skal skape den hyggelige familiestemningen både du å barna lengter etter. All erfaring tilsier at det dessverre er et håpløst og bortkastet prosjekt. Din oppgave blir å ha klart for deg hva som er sant og rett, tross hans hugg og kromspring. Ut fra dette kan du vurdere hvordan du på best mulig måte skal hjelpe dine barn i denne vanskelige situasjonen. mvh Du treffer veldig bra i mye av det du skriver, og det er ikke første gang du har gjort det. Jeg er veldig glad for at du har tatt deg tid til å engasjere deg i dette. Jeg vil gjerne komme tilbake til dette innlegget igjen, om det er greit for deg. Kan hende jeg har noen spm senere. Jeg er litt for sliten til å kommentere mer utover dette i dag, men vil som sagt gjerne komme tilbake til det. *Takk til deg også :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304984-hjertesukk/page/2/#findComment-2476178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 å kritisere sine sønner for at de ikke gjør sitt beste i fotballkamp er noe man ser stadig vekk... det ser ut til å være standard blant en del type fedre. dessverre Her er det jenta som spiller fotball, men jeg skjønner hva du mener.. det er leit at det er sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304984-hjertesukk/page/2/#findComment-2476179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Du treffer veldig bra i mye av det du skriver, og det er ikke første gang du har gjort det. Jeg er veldig glad for at du har tatt deg tid til å engasjere deg i dette. Jeg vil gjerne komme tilbake til dette innlegget igjen, om det er greit for deg. Kan hende jeg har noen spm senere. Jeg er litt for sliten til å kommentere mer utover dette i dag, men vil som sagt gjerne komme tilbake til det. *Takk til deg også :-) Ha en fin og avslappende kveld. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304984-hjertesukk/page/2/#findComment-2476207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Du treffer veldig bra i mye av det du skriver, og det er ikke første gang du har gjort det. Jeg er veldig glad for at du har tatt deg tid til å engasjere deg i dette. Jeg vil gjerne komme tilbake til dette innlegget igjen, om det er greit for deg. Kan hende jeg har noen spm senere. Jeg er litt for sliten til å kommentere mer utover dette i dag, men vil som sagt gjerne komme tilbake til det. *Takk til deg også :-) Bare et forslag. Det ser ut som BUP kanskje ikke skjønner helt hvordan exen er mot barna. På f.eks. fotballkamper er det naturlig å filme mye. Du kan jo begynne å ta video, eller late som du filmer ivrig i sammenhenger det vil være naturlig. Og i samme slengen kan du jo få med barnas far i aksjon... Du trenger ikke alltid rette kameralinsa mot ham. Det kan holde å filme ungene, mens du får med lyden av faren. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304984-hjertesukk/page/2/#findComment-2476211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det forbauser meg egentlig litt at du blir så overrasket. Du kjenner ham nå, du vet hvordan han er. Hvorfor utsette deg selv og dine barn for dette unødvendig? Glemte å skrive til deg i går, at jeg ikke blir overrasket, men nærmere oppgitt og lei av det hele. Han er diagnostisert med dyp depresjon, og det er blitt sagt at han har vært deprimert hele tiden (i alle de år), og at hans oppførsel og reaksjoner kan forklares utifra det, noe jeg synes er litt merkelig. Men som "Trøndertøusa" svarer i mitt neste innlegg, så tror jeg ikke det har noen hensikt å gruble mer på allt dette. Det gjør meg ikke godt. Hva som er årsak, bli usikker fordi psykiatrien sier dette osv, nei, jeg må prøve å legge det bak meg, og prøve stole på min egen erfaring og hva vi har vært gjennom. Det er hva han har gjort og gjør som er det viktige, ikke hvorfor. -det er så lett å glemme det, men.. jeg skal prøve så godt jeg kan. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304984-hjertesukk/page/2/#findComment-2476604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Bare et forslag. Det ser ut som BUP kanskje ikke skjønner helt hvordan exen er mot barna. På f.eks. fotballkamper er det naturlig å filme mye. Du kan jo begynne å ta video, eller late som du filmer ivrig i sammenhenger det vil være naturlig. Og i samme slengen kan du jo få med barnas far i aksjon... Du trenger ikke alltid rette kameralinsa mot ham. Det kan holde å filme ungene, mens du får med lyden av faren. mvh Takk for forslag. Jeg har også blitt tipset å vise de tekstmeldinger jeg har mottatt. Men nå har vi uansett bare en time igjen på bup, og barnevernet er koblet inn. Jeg må prøve å stole mer på meg selv og min erfaring tror jeg, og handle litt mer utifra det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304984-hjertesukk/page/2/#findComment-2476609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.