Gå til innhold

svangerskapspenger/aktiv sykmelding

Anbefalte innlegg

Er 6 måneder gravid, og er for øyeblikket 100% sykmeldt pga ekstrem svangerskapskvalme. Har en stressende, til tider fysisk tung jobb, som det er rimelig umulig for meg å gjennomføre, da jeg bare blir mer kvalm. Hvis jeg kunne gått i tillegg til annet personale, og gjort lette oppgaver, og kunne gått hjem hvis jeg begynner å kaste opp, kunne jeg greid å jobbe, i alle fall på gode dager. Går det an å få aktiv sykmelding, til tross for at det er meget lite sannsynelig at jeg kommer tilbake til vanlig full jobb før jeg går i permisjon?

Hva med svangerskapspenger? Legen min var noe usikker på om man kunne få svangerskapspenger så lenge kvalmen var å betegne som en sykelig tilstand. Han trodde det var beregnet for "friske" gravide. Hvis det er mulig med svangerskapspenger, kan jeg da gå på jobb som ved en aktiv sykemelding? Har lyst til å føle meg litt samfunnsnyttig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30517-svangerskapspengeraktiv-sykmelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Svangerskapspenger er for dem som har en jobb som medfører risiko for barnet og/eller den blivende mor og som IKKE kan omplasseres til annet arbeid.

For ditt vedkommende vil det være mest naturlig med aktiv sykmelding eller en gradert sykmelding dersom du i det hele tatt er i stand til å gå på jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...