cassy Skrevet 25. juni 2001 Del Skrevet 25. juni 2001 Heisan. Jeg lurte på en del andgående morspermisjonen. Vi venter nå nr 2 i november og jeg vil da gå ut i morspermisjon i slutten av oktober. Da vil jeg ta de tre ukene før og de seks ukene etterpå som er forbeholdt til mor. Så vill vi overføre resten til far slik at han tok resten av morspermisjonen min.(29 uker) Og det har vi jo fullt rett på. Men så kommer det til ett problem for oss og det har seg slik at jeg er arbeidsledig og får arbeidsledighetstrygd. Da arbeidsledighetstrygda blir stilt på lik linje med en som har jobb så har jeg jo krav på morspermisjonen. Men det viser seg det at far ikke har krav på resten av min permisjon siden jeg ikke har noen jobb å falle tilbake på.Stemmer dette eller har far rett på permisjonen og jeg har lov til å melde meg arbeidsledig når han begynner på permisjonen.(Jeg må jo begynne en plass for å få jobb). Slik jeg har forstått reglene så er de lagt godt til rette for dem som har en jobb å falle tilbake på,men ikke for oss som søker jobb. Og nå vet vi ikke helt hvor vi står henne,For hvis far skal ha permisjon så må jo jeg være syk eller under utdanning, ha en jobb å gå til eller rett å slett så syk at jeg blir innlagt,men bare ikke arbeidsledig.? Vennlig hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30550-hvilken-rett-har-far/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 26. juni 2001 Del Skrevet 26. juni 2001 Det er nok riktig at du enten må studere eller jobbe minst 75% stilling (gjerne vikariat, det er ikke noe krav at du er fast ansatt) for at far skal få fødselspenger utover 4 uker fedrekvote. Det er jo forsåvidt ikke noe i veien for at du begynner jobbsøkingen på et tidligere tidspunkt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30550-hvilken-rett-har-far/#findComment-121573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.