Gå til innhold

6-års jeksler


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Sønnen min får 6 års jeksler og har mye vondt. Jeg smører på dentinox et par ganger daglig. Hvor lang tid er det vanlig at det tar før tenna bryter igjennom?Er det vanlig at det er problemer med disse tennene?

Lurer også på om hvem av tennene som er "melketenner" Er det alle tennene han har fått til nå, eller er det også de som er på veg nå?

Vi pusser tenner to ganger om dagen, bruker tanntråd hver kveld og spiser regelmessig uten mye godterier osv. Likevel hadde sønnen min flere hull i tenna for et års tid siden. Vi begynte med fluor i tillegg da. Har du noen gode råd om kosthold og tenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninnen til datteren min bruker Dentinox mot smerter ved frambrudd av 12-årsjeksler, så det er nok veldig individuelt, akkurat når de aller første tennene kommer.

Seks- og tolvårsjeksler er ikke melketenner, dvs. de skal ikke felles

tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen til datteren min bruker Dentinox mot smerter ved frambrudd av 12-årsjeksler, så det er nok veldig individuelt, akkurat når de aller første tennene kommer.

Seks- og tolvårsjeksler er ikke melketenner, dvs. de skal ikke felles

tror

...akkurat SOM når de aller første tennene kommer, mente jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hvis du begynner med en fortann og teller deg bakover vil alle tenner som er mere enn nr. 5 være blivende tenner. Når en tann bryter frem kan det være problematisk, men ikke værre enn det skjer uten noe behov for behandling.

Dersom barnet ditt får hull i tennene bør du ta det på alvor. Det skal drikkes og spises regelmessig. Grundig tannpuss en gang om dagen er nok. Mellom måltidene må det ikke drikkes annet enn vann.

Snakk med tannlegen din om dere ikke burde begynne med fluorskylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...