Gå til innhold

Er det trygt?


Gjest ekstremt feit med dårlig tenner

Anbefalte innlegg

Gjest ekstremt feit med dårlig tenner

Har fått vite at jeg har 5 hull. Men samtidig fikk jeg vite at jeg har omfattende syreskader, slik at det ser ut som har spyr flere ganger daglig. Noe jeg ikke gjør. Men hadde bulimi i periode fra jeg var 15 til jeg var 22 tror jeg. Men jeg drikker for mye brus, men trappet ned etter at jeg var til tannlege og tannpleier da... Og fikk vite at det står så dårlig fatt med tennene mine.

Er det trygt å bare få borret disse hullene istedet for å få tannbehandling for syreskadene?

Jeg sjekket nemlig på eurodiet.com og fikk vite at jeg er hele 15 kg overvektig, mens jeg trodde jeg bare var 3 kg overvektig, for ifølge BMI er jeg bare 3 kg overvektig.

Men siden jeg er så feit at jeg er hele 15 kg overvektig har jeg lyst til å begynne å spy igjen og få bulimi, så da er det ikke noe vits i å behandle syreskadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Hva forventer du av svar her da? Tannlegen vet nok best hva som er trygt å gjøre angående dine tenner. At du er ekstremt feit stemmer vel ikke med virkeligheten og ingen vil anbefale deg å begynne å spy opp maten. Jeg tror du har et forvrengt bilde av deg selv og anbefaler deg å oppsøke profesjonell hjelp. Ønsker deg lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eurodiett-"analysen" av vekt er helt på trynet. Jeg fikk beskjed om at jeg burde veie 50 kilo, (gå ned 13 kilo)det har jeg ikke gjort siden 8. klasse.

Du vet sikkert selv svaret på det du spør om? Fiks tenna, spis sunt og lat som om du aldri fyllte ut noe som helst hos eurodiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Få tettet hullene, og snakk med tannlegen om det kan være mulighet for at du får dekket evt. behandling av syreskader siden du har hatt bulimi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekstremt feit med dårlig tenner

Få tettet hullene, og snakk med tannlegen om det kan være mulighet for at du får dekket evt. behandling av syreskader siden du har hatt bulimi.

Han sa jeg ville få det dekket om jeg får tak i en legeerklæring, men vet ikke helt om jeg bryr meg. Når jeg er 15 kg overvektig kan det være det samme.Merker heller ikke noe særlig til hullene, så at jeg hadde 5 hull var overraskende, men merket jeg mistet en bit av fortanna. Fortennene har krympet en del, men han sa jeg hadde mistet biter av andre tenner og. Har ikke emalje igjen. Vet ikke om jeg bryr meg. Lyst å kaste opp en stund først. Når jeg får beskjed om at jeg veier 15 kg for mye kan det være det samme med tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenemor

Han sa jeg ville få det dekket om jeg får tak i en legeerklæring, men vet ikke helt om jeg bryr meg. Når jeg er 15 kg overvektig kan det være det samme.Merker heller ikke noe særlig til hullene, så at jeg hadde 5 hull var overraskende, men merket jeg mistet en bit av fortanna. Fortennene har krympet en del, men han sa jeg hadde mistet biter av andre tenner og. Har ikke emalje igjen. Vet ikke om jeg bryr meg. Lyst å kaste opp en stund først. Når jeg får beskjed om at jeg veier 15 kg for mye kan det være det samme med tennene.

Hvorfor i alle dager skal du ikke fikse tennene dine?? Bare fordi DU syns du er for feit? For noe sludder og vås, kom deg til tannlegen å få fikkset tennene dine jente! Skal love deg at selv om du ikke kjenner noe til hullene nå, kommer du _garantert_ til å merke noe til det siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helenemor

Hva har egentlig "fedmen" din å gjøre med tennene dine å gjøre egentlig? Du spør om det er trykt å borre disse 5 hullene når du har store syreskader på tennene. Og så kan du ikke det fordi du har funnet ut at du er 15kg overvektig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flytte-lasset

Jeg er enig med Onsdag her. Ta en samtale med faslegen din, og bli henvist videre til Psyk. Du viser et svært forvrengt selvbilde, og dette trenger du hjelp til å komme videre fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Han sa jeg ville få det dekket om jeg får tak i en legeerklæring, men vet ikke helt om jeg bryr meg. Når jeg er 15 kg overvektig kan det være det samme.Merker heller ikke noe særlig til hullene, så at jeg hadde 5 hull var overraskende, men merket jeg mistet en bit av fortanna. Fortennene har krympet en del, men han sa jeg hadde mistet biter av andre tenner og. Har ikke emalje igjen. Vet ikke om jeg bryr meg. Lyst å kaste opp en stund først. Når jeg får beskjed om at jeg veier 15 kg for mye kan det være det samme med tennene.

Javel...

Det er ditt liv. Synes flotte tenner er mye mer verd enn 15 kilo overvekt, men du bestemmer over ditt liv og dine tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Også glad i brus

Du bør nok stole mer på BMI enn en diettnettside. Husk at noen er ute etter å tjene penger på at du føler deg overvektig. Jeg veier også ca 3 kg over det BMI sier jeg skal, men jeg føler meg egentlig ganske fin og i god form...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekstremt feit med dårlig tenner

Du bør nok stole mer på BMI enn en diettnettside. Husk at noen er ute etter å tjene penger på at du føler deg overvektig. Jeg veier også ca 3 kg over det BMI sier jeg skal, men jeg føler meg egentlig ganske fin og i god form...

Jeg har lyst til å ringe nr de har oppgitt å kjefte dem huden full!

51 kg. MÅ man være en x small for å ikke omkomme av hjerteinfarkt liksom? Det er jo helt sprøtt. hva er galt med å være en medium?

Hyggelig å høre at det er flere enn meg som liker brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg er helt enig med GA: Få fiksa tennene dine og spis sunt. Og i fremtida bruker du en annen BMI-kalkulator dersom du skal finne ut din BMI. Den på Eurodiettnettsidene er ikke helt i vater, den mente jeg skulle veie det samme som i 8. klasse. 18 år og to barnefødsler seinere - fat chance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa jeg ville få det dekket om jeg får tak i en legeerklæring, men vet ikke helt om jeg bryr meg. Når jeg er 15 kg overvektig kan det være det samme.Merker heller ikke noe særlig til hullene, så at jeg hadde 5 hull var overraskende, men merket jeg mistet en bit av fortanna. Fortennene har krympet en del, men han sa jeg hadde mistet biter av andre tenner og. Har ikke emalje igjen. Vet ikke om jeg bryr meg. Lyst å kaste opp en stund først. Når jeg får beskjed om at jeg veier 15 kg for mye kan det være det samme med tennene.

Flink til å finne på unnskyldninger du, Gidder ikke ta ansvar for tennene dine fordi du er litt overvektig. Fint å ha noe å skylde på, ikke sant?

Den dagen du sitter der med en helvetes tannverk og må rotfylle eller trekke og sette inn bro til mange titalls tusen kommer du nok til å angre bittert på at du ikke fikk fikset disse hullene nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke feit

Den utregningen der må du jo bare ikke bry deg om. Jeg er ifølge den 14 kg overvektig. Vanlig BMI sier jeg er et par kilo overvektig. Og på grunn av den vanlige BMI bestilte jeg time hos legen. Han sa jeg ikke skulle bry meg noe om den BMIen, at det ikke var noen fare, og ba meg kjøpe et målebånd jeg kunne bruke hvis jeg absolutt ville måle noe :)

Så 14 kg ovrvekt er helt på trynet når det gjelder meg. Antar at de 15 kg overvekt er like villedende når det gjelder deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekstremt feit med dårlig tenner

Den utregningen der må du jo bare ikke bry deg om. Jeg er ifølge den 14 kg overvektig. Vanlig BMI sier jeg er et par kilo overvektig. Og på grunn av den vanlige BMI bestilte jeg time hos legen. Han sa jeg ikke skulle bry meg noe om den BMIen, at det ikke var noen fare, og ba meg kjøpe et målebånd jeg kunne bruke hvis jeg absolutt ville måle noe :)

Så 14 kg ovrvekt er helt på trynet når det gjelder meg. Antar at de 15 kg overvekt er like villedende når det gjelder deg.

vet ikke det, møtte en venn på byen i helga og han kunne fortelle meg at jeg må ha slanket meg, for sist han så meg var jeg småfeit. Men jeg har ikke gått ned et gram, så det er kun det at jeg hadde på jakke som lurte han. i øyeblikket jeg skulle tatt av meg jakka ville han syntes jeg var småfeit igjen, tydeligvis.

Er ikke første gang jeg får slike kommentarer.

Men vet en ikke får hjelp hos legen, han sier bare at det er viktigere at jenter ikke blir for tynne! Men det er jo farlig å være feit og. Oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenemor

vet ikke det, møtte en venn på byen i helga og han kunne fortelle meg at jeg må ha slanket meg, for sist han så meg var jeg småfeit. Men jeg har ikke gått ned et gram, så det er kun det at jeg hadde på jakke som lurte han. i øyeblikket jeg skulle tatt av meg jakka ville han syntes jeg var småfeit igjen, tydeligvis.

Er ikke første gang jeg får slike kommentarer.

Men vet en ikke får hjelp hos legen, han sier bare at det er viktigere at jenter ikke blir for tynne! Men det er jo farlig å være feit og. Oppgitt.

Du, nå må du rulle inn. Man kan ikke dø av å være 15 kg overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekstremt feit med dårlig tenner

Du, nå må du rulle inn. Man kan ikke dø av å være 15 kg overvektig.

man har økt sjanse for å få sykdommer, som man igjen kan dø av.

hvorfor lager de hundre kalkulatorer osv som regner ut overvekten din om den ikke er overvektig likevel liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

man har økt sjanse for å få sykdommer, som man igjen kan dø av.

hvorfor lager de hundre kalkulatorer osv som regner ut overvekten din om den ikke er overvektig likevel liksom.

"hvorfor lager de hundre kalkulatorer osv som regner ut overvekten din om den ikke er overvektig likevel liksom"

...For å tjene penger på naive mennesker... selvsagt. Og det er her din kritiske sans må slå inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekstremt feit med dårlig tenner

"hvorfor lager de hundre kalkulatorer osv som regner ut overvekten din om den ikke er overvektig likevel liksom"

...For å tjene penger på naive mennesker... selvsagt. Og det er her din kritiske sans må slå inn.

men BMI er vel ikke laget for å tjene penger?

jeg er litt feit ifølge den også.

kommer til å daue av brystkreft om noen år regner jeg med om jeg ikke går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

men BMI er vel ikke laget for å tjene penger?

jeg er litt feit ifølge den også.

kommer til å daue av brystkreft om noen år regner jeg med om jeg ikke går ned.

Tror nok heller innstillingen din vil tvinge deg i kne lenge før noen kroppslig sykdom gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...