Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at man må nesten vise litt sinne for å bli hørt og respektert av andre. Stemmer ikke dette? Er usikker på om man får lov å vise sinne i en jobbsituasjon. Har opplevd at andre gjør det og da burde jo jeg også kunne få gjøre det, men jeg greier ikke det. Hvis jeg hadde greid det tror jeg at jeg ville blitt mer respektert. Har inntrykk av at det er mer lov og alminnelig å vise sinne fremfor å aldri vise sinne. Eller hva mener dere/NHD?

Hilsen en som er usikker på de sosiale kodene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305723-n%C3%A5r-er-det-lov-%C3%A5-vise-sinne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest liten løve

Forskning har vist at de som viser sinne faktisk når frem med sine standpunkter i arbeidslivet. Jeg misliker det.

Jeg mister respekten for personer som ikke kan oppføre seg i arbeidslivet.

Sånn er det visstnok i møte med sosialkontoret også. Leste en artikkel skrevet av en som hadde jobbet som sosialkurator og han sa at det var de 4-5% som kjeftet, smelte, ringte på nytt og på nytt og var kranglete som fikk mest. De fikk mer enn de hadde krav på, mens de som var høflige fikk minst.

Gjest dette burde være pinlig

Sånn er det visstnok i møte med sosialkontoret også. Leste en artikkel skrevet av en som hadde jobbet som sosialkurator og han sa at det var de 4-5% som kjeftet, smelte, ringte på nytt og på nytt og var kranglete som fikk mest. De fikk mer enn de hadde krav på, mens de som var høflige fikk minst.

Beklageligvis har du ofte redd. Jeg har vært i diverse feider med sjef fordi jeg synes det er galt å la slike bråkebøtter få snike i køen og få sine saker behandlet raskere og med innvilgelse fremfor de som "gjør alt som de skal" og helst ikke vil synes. Så vi har hatt våre diskusjoner.

Samtidig er det jo forståelig i en slik jobb at til slutt orker man ikke mere mas og kjeft og drittslenging og bare innvilger for å bli ferdig med hele saken. Trist, men sikkert sant. Det bør overhodet ikke være slik, og som sagt motarbeider noen av oss det så godt vi kan. Jeg vet også at det er forskjell. Noen steder er man flinke og har en policy på at slik oppførsel ikke skal "belønnes", mens andre kontorer vel dessverre svikter mer.

Annonse

Forskning har vist at de som viser sinne faktisk når frem med sine standpunkter i arbeidslivet. Jeg misliker det.

Jeg mister respekten for personer som ikke kan oppføre seg i arbeidslivet.

Enig med deg. Jeg har vært utfor en slik situasjon i arbeidslivet. Jeg reagerte på dårlig oppførsel, men så ble jeg en som de ønsket å kvitte seg med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...