Gjest mogs Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Hvilke mestrinsstrategi har fungert ved selvskading 0 Siter
hu' Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Kom deg vekk fra situasjonen fysisk, ved å gå bort fra der du er. Gå deg en rask tur, avled deg selv med noe du liker å gjøre, ta medisin som kan hjelpe deg der og da, ring til noen du er fortrolig med og fortell hvordan du har det, ikke vær alene. Lykke til! 0 Siter
Gjest yumakakdda Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 fikk diagnosen bipolar, da sluttet jeg. da visste jeg endelig hva som feilet meg og at jeg ville få hjelp. Trengte ikke noen mestringsstrategi jeg, var ikke noe problem å slutte. men er kanskje vanskeligere for de som har eupf og skader seg, for de har ikke så god impulskontroll... Hos meg var det i 99 % av tilfellene et veloverveid og bevisst valg og skade meg. 0 Siter
Gjest mogs Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Kom deg vekk fra situasjonen fysisk, ved å gå bort fra der du er. Gå deg en rask tur, avled deg selv med noe du liker å gjøre, ta medisin som kan hjelpe deg der og da, ring til noen du er fortrolig med og fortell hvordan du har det, ikke vær alene. Lykke til! Det er så mye lettere å være fornuftig når jeg er bra, men når jeg blir dårlig betyr fornuften ingenting, da har jeg nok med å komme meg igjennom. Nhd skrev tidligere at en bør finne andre mestringsstrategier, men jeg har ikke fått noe annet til å fungere når jeg er dårlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.