Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Oppdaget en liten kul bak i nakken rundt oktober i fjor. Den var såpass liten at jeg tenkte ikke noe særlig over det. I Januar i år kom jeg over denne kulen igjen, begynte da å kjenne etter flere, fant en i venstre armhule og et par stykker i lysken. Valgte å ignorere dette. Nå for en uke siden sjekket jeg om de fortsatt var der, fant tre nye kuler i lysken. Og det hadde også kommet opp en kul i hulrommet over kragebeinet. Begynner jo nå å lure på hva det er som skjer. Kan det være lymfeknuter? Disse kulene er ikke vonde, størrelsen på de tror jeg er 1-2 cm så de er ikke så veldig store. De kjennes ut som hard gummi under huden. Alle kulene er ganske bevegelige, den første kulen jeg fikk er litt mindre bevegelig enn den jeg nå nettopp har fått over kragebeinet. Jeg har aldri hatt hovne lymfeknuter før og jeg har heller ikke vært syk/forkjølet på ihvertfall ett og et halvt år. Er det nødvendig å oppsøke lege pga dette eller kan jeg la det være? Jente 21 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305831-lymfeknuter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Hevelsene du beskriver høres ut som sannsynlige lymfeknuter og lyskeregionen, armhule området samt nakkeregion er typiske steder for lymfeknuter. Siden du har oppdaget flere slike kuler og de har vart i et par måneder nå synes jeg at du bør oppsøke din lege for å ta noen blodprøver og videre undersøkelse. Din lege kan da også kjenne på disse kulene og kan henvise deg til ultralyd for å finne litt mer ut om årsaken til dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305831-lymfeknuter/#findComment-2488349
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...