Gjest Todd Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Henger graden av sykhet ved psykose proporsjoalt sammen med graden av sykdomsinnsikt, eller er det andre, skjulte, variabler? Husker jeg satt hos min psykiater og snakket om mine (paranoide) tanker. Grunnen til at jeg gjorde dette var at jeg ville teste de ut, for å få sjekket sannhetsgestalten grundigere. Psykiateren skrev i sin journal at jeg var psykotisk. Dette eksempelet har en sammenheng med spørsmålet mitt. Hvordan kunne jeg ha vært uten sykdomsinnsikt når jeg faktisk spurte en psykiater om tankene var korrekte? Men likevel ha vært - psykotisk? 0 Siter
Gjest heyheymymy Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Du snakket med psykiateren din om en grensepsykose. Det er når man vet at man har riv ruskende gale tanker, men samtidig har en hånd som klynger seg fast i virkelighetsgresset. 0 Siter
Gjest Todd Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Du snakket med psykiateren din om en grensepsykose. Det er når man vet at man har riv ruskende gale tanker, men samtidig har en hånd som klynger seg fast i virkelighetsgresset. Sikker på at dette er korrekt? Er ikke du et sånt troll? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.