Gjest D*lilith Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Jeg sover dårlig om nettene. Min sønn har fått utskrevet melatonin som han nekter å ta,så de går vel rett i bosset,men jeg tenkte jeg kunne ta dem istedenfor,det er vel ikke galt? Må man ta dem noen timer før man legger seg,eller skal man ta dem når man legger seg? Håper noen vet : ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Melatonin selges jo uten resept i mange land, selv har jeg kjøpt det i USA. Mener å ha hørt at det skal tas en halvtime før leggetid. Merk at det ikke er et vanlig sovemiddel, og du må ikke regne med sterk effekt. Men det kan virke godt om søvnproblemene er av type "døgnvill", at du er trøtt til feil tidspunkt. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Melatonin selges jo uten resept i mange land, selv har jeg kjøpt det i USA. Mener å ha hørt at det skal tas en halvtime før leggetid. Merk at det ikke er et vanlig sovemiddel, og du må ikke regne med sterk effekt. Men det kan virke godt om søvnproblemene er av type "døgnvill", at du er trøtt til feil tidspunkt. Ok,takk for svar : ) 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Ok,takk for svar : ) Jeg har kroniske søvnproblemer og melatonin er vel det mest effektive jeg har prøvd. Jeg ser ikke på melatonin som et mildt naturpreparat, men et effektivt sovemiddel. Jeg tok det en halvtime ca før leggetid.Man bør være innstilt på å legge seg og klar for senga når man tar medisinen, ellers kan trangen til søvn komme for så å forsvinne uten at man har registrert det.Jeg sov godt hele natten uten å våkne og hadde heller ingen bivirkning i for av tretthet dagen etter. Men..for meg hadde melatonin bivirkninger-og jeg kunne desverre ikke bruke preparatet. Det tok tid før jeg koblet bivirkningene opp mot melatonin, da jeg i utgangspunktet tenkte som deg at det var et mildt naturpreparat og i så henseende helt trygt og ufarlig å bruke. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har kroniske søvnproblemer og melatonin er vel det mest effektive jeg har prøvd. Jeg ser ikke på melatonin som et mildt naturpreparat, men et effektivt sovemiddel. Jeg tok det en halvtime ca før leggetid.Man bør være innstilt på å legge seg og klar for senga når man tar medisinen, ellers kan trangen til søvn komme for så å forsvinne uten at man har registrert det.Jeg sov godt hele natten uten å våkne og hadde heller ingen bivirkning i for av tretthet dagen etter. Men..for meg hadde melatonin bivirkninger-og jeg kunne desverre ikke bruke preparatet. Det tok tid før jeg koblet bivirkningene opp mot melatonin, da jeg i utgangspunktet tenkte som deg at det var et mildt naturpreparat og i så henseende helt trygt og ufarlig å bruke. Ok,takk for det : ) Tok tre piller i går kveld,men det fungerte ikke,så jeg ble skuffet. 0 Siter
tjohei Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Det er ikke vanlig å utskrive dette. Fikk han det utskrev i Norge av en lege? 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Det er ikke vanlig å utskrive dette. Fikk han det utskrev i Norge av en lege? Han fikk dem av psykiateren sin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.