Gå til innhold

Agorafobi og Seroxat

Anbefalte innlegg

Gjest Bilangst

Hei! Jeg har slitt med angst for å kjøre bil i mange år etter et panikkanfall. Er ikke helt sikker på om det er panikkanfallet som utløste den store angsten for å kjøre bil da jeg mener at jeg også i tiden før panikkanfallet til tider følte en form for "ubehag" når jeg kjørte bil, men angsten ble helt klart "forsterket" som følge av anfallet. Jeg har lest en god del om fobiformer og særegne fobier i boka "å leve med angst" av Isaac M. Marks som er en seriøs bok. Jeg har forsøkt over mange år å eksponere meg, men med noe fremgang og deretter mest tilbakegang... Angsten vil ikke slippe. Jeg opplever at det er forskjell på steder jeg kjører (åpent landskap er verre) og spesielt på motorvei. Jeg føler at det kan være en kombinasjon av frykt for å oppleve et nytt panikkanfall som gjør at jeg ikke tør å kjøre i normal hastighet og stedene jeg kjører. Kjører i lav hastighet. Har også til tider følelsen av noe av den samme angsten når jeg går på gaten og på forskjellige steder... Jeg har Seroxat liggende som er merket anv. før sept. 2006. Kom aldri igang seriøst igang med denne medisinen. Kan jeg forsøke denne uten å ta kontakt med min fastlege, for å se om den kan hjelpe? Mht "diagnose" hva tenker du som psykiater? Kan det være agorafobi, og i så fall vil Seroxat kunne være en god medisin?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305857-agorafobi-og-seroxat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anna karenine

Jeg tror at seroxat kan væe en god medisin for deg, men jeg ville tatt kontakt med lege og blitt fulgt opp i denne opptrappingen. Fått en god opptrappingsplan tilpasset deg og dine eventuelle startbivirkninger. Og tabletter som er sike når det gjelder datostempling for sikkerhets skyld.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305857-agorafobi-og-seroxat/#findComment-2484427
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...