Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kajakaja

Hei. Jeg har en kjæreste som har et problem med alkohol. Han er som "oss vanlige" når han bare har drukket et par enheter, men blir etter dette et annet menneske. Han husker plutselig ikke hvem han er, hvem jeg er, hvor vi bor og sånne grunnleggende ting vi andre hadde husket selv om vå hadde vært kjempedårlige med hodet i toalettet!! Deretter sier han ting som han ikke mener, og kan begynne å gråte eller bli veldig sur av bagateller. Han har dessuten tisset på seg mer enn 5 ganger og husker ingenting neste dag. Da er han lei seg og rar. han er dessuten ekstremt fyllesyk og har nerver. Enda han bare har drukket like mye som meg, eller bare et par enheter mer. Og jeg har kun vært lettere beruset - vel og merke! Han er dessuten agressiv når jeg minner han på hva han har gjort og sagt. Men etterhvert blir han igjen lei seg og unnskylder det hele og sier det ikke skal skje igjen! Saken er at jeg fikk nok. Jeg tok han med til psykolog som visstnok skulle ha greie på alkoholproblemer. gutten begynte å drikke mindre, men glapp utpå igjen og da var det slutt! nå drikker han ikke, men jeg ser at han har "glemt" problemet og tror han er vanlig igjen. hadde det vært så vel! Men ut fra det jeg har sagt nå, tror du det er patologisk rus vi har med å gjøre her? hadde vært ok å fått konstantert noe, slik at han ikke skal føle seg "dum"! Han er jo en flott gutt til vanlig med leder jobb og sunne fritidsaktiviteter, men altså denne forvandlingen når han kommer opp i en liten promilleandel! og er det evt noe sted man man oppsøke som har spess greie på det? Fastlege er så generelt!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305874-patologisk-rus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...