Gå til innhold

Bør jeg begynne med antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med depresjon, sosial angst, veldig lavt selvbilde og selvtillit. Dette har jeg gjort i mange år nå. Har nå kommet i gang med samtalebehandling. Har vanskelig for å åpne meg, trekker meg veldig langt inn i meg selv når jeg er i samtale. Har dager der jeg er langt nede, vil bare være alene, orker absolutt ingen ting og ser bare det negative. Livet virker uholdbart, og jeg ”straffer” meg selv med å sulte meg i disse dagene. Har også hatt et par panikkanfall (mener det er det i allefall), og er nå redd for å få det flere ganger. Imellom de dårligste dagene, som regel 5-6 gode dager etter hverandre, er jeg i et greit humør, livet fungerer greit og jeg er oppegående. Men gleden med livet er fullstendig borte da også. Det må sies at jeg har blitt verre de siste fem mnd.

Jeg har til nå vegret meg med å begynne med medisiner, for jeg liker ikke å tilføre kroppen medisiner o.l. Behandleren min ville jeg skulle vurdere ad nå, men jeg syns det er vanskelig å ta beslutningen. Jeg føler jeg plutselig blir så mye sykere hvis jeg begynner med det, og så er jeg usikker på om jeg virkelig trenger det. Tenker at jeg kan jo klare dette uten medisiner også.

Så til spørsmålet: Bør jeg begynne med antidepressiva?

Håper du NHD kan gi meg ditt råd ut fra det jeg har skrevet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305886-b%C3%B8r-jeg-begynne-med-antidepressiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...