Gå til innhold

Dårlig med sosialt samspill

Anbefalte innlegg

Gjest missuro

Er en jente på 22 år, som sliter med sosiale samspill / forhold. Dette gjør at jeg har problemer med å f. eks finne en kjæreste. Jeg kan vel ikke akkurat si at det er utseende det er noe galt med, men jeg synes det er vanskelig å tolke andre sine signaler.

Jeg har adhd, noe som ikke gjør problemene lettere, men jeg kan jo ikke skylde på det hver gang noen bare rister på hodet av noe jeg gjør el. sier. Har en tendens til å la menn tro at jeg er interessert når jeg ikke er det,og jeg oppdager ofte ikke hva jeg har gjort eller sagt som får dem til å tro det, i alle fall ikke i selve samspillet/ samtalen.Så jeg ender opp med å måtte såre følelsene deres, noe som ikke er kjekt å gjøre til stadighet...

Er det noen forslag om hva jeg kan si eller gjøre for å formidle til en at jeg er interessert og ikke interessert ? Det virker sikkert sært men jeg klarer ofte ikke tolke signaler fra andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305927-d%C3%A5rlig-med-sosialt-samspill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær heller bevisst på hvilke signalder du selv sender ut og hva du "er ute etter sosialt". Er det viktig for deg med bekreftelse og hvis du flørter mye, er det ikke rart at de misoppfatter deg. På den andre siden kan det jo hende de bare liker deg og vil sjekke deg opp?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...