Gjest muligens et dumt spørsmål Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Får man utbytte av metakognitiv/kognitiv terapi selv om man bruker SSRI samtidig med terapien? Tenker i forold til at SSRI da vil "maskere" problemer man dermed ikke får tatt opp o.l 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Behandling med SSRI har ingen negative konsekvenser for psykoterapi. 0 Siter
Gjest sitronkaramell Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Behandling med SSRI har ingen negative konsekvenser for psykoterapi. Hvorfor måtte jeg da slutte med SSRI for å delta i et prosjekt som sammenligner metakognitiv og kognitivterapi mot GAD? 0 Siter
Gjest Simbaa Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Hvorfor måtte jeg da slutte med SSRI for å delta i et prosjekt som sammenligner metakognitiv og kognitivterapi mot GAD? Alle medisiner inkl ssri "maskerer" problemene til en grad og psykiatrien har vel bestemt at da har man ikke utbytte av behandling. 0 Siter
Orio Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Hvorfor måtte jeg da slutte med SSRI for å delta i et prosjekt som sammenligner metakognitiv og kognitivterapi mot GAD? Jeg tror det er fordi SSRI ikke skulle være et "forstyrrende" element i forsøket. Hensikten er vel å finne ut av hva som fungerer best av kognitiv og metakognitiv terapi, og da har de tydeligvis valgt å utelukke at ev. bedring kan skyldes medisiner. 0 Siter
Koja Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Hvorfor måtte jeg da slutte med SSRI for å delta i et prosjekt som sammenligner metakognitiv og kognitivterapi mot GAD? hva ble resultatet på prosjektet? Hvordan var prosjektet lagt opp? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Hvorfor måtte jeg da slutte med SSRI for å delta i et prosjekt som sammenligner metakognitiv og kognitivterapi mot GAD? I forskningsopplegg ønsker en å holde så mange som mulig av andre faktorer utenfor opplegget. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.