Gå til innhold

NHD: Metakognitiv/Kognitiv terapi og SSRI

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Simbaa

Hvorfor måtte jeg da slutte med SSRI for å delta i et prosjekt som sammenligner metakognitiv og kognitivterapi mot GAD?:)

Alle medisiner inkl ssri "maskerer" problemene til en grad og psykiatrien har vel bestemt at da har man ikke utbytte av behandling.

Hvorfor måtte jeg da slutte med SSRI for å delta i et prosjekt som sammenligner metakognitiv og kognitivterapi mot GAD?:)

Jeg tror det er fordi SSRI ikke skulle være et "forstyrrende" element i forsøket. Hensikten er vel å finne ut av hva som fungerer best av kognitiv og metakognitiv terapi, og da har de tydeligvis valgt å utelukke at ev. bedring kan skyldes medisiner.

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

I forskningsopplegg ønsker en å holde så mange som mulig av andre faktorer utenfor opplegget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...