Gå til innhold

Føler at bevegelser og tanker går fort

Anbefalte innlegg

I løpet av livet så har jeg enkelte ganger hatt et slags anfall. Det starter som regel når jeg skal sove. Husker at det har skjedd en gang på dagtid. Disse episodene var hyppigere i barneårene/tenårene. Det har skjedd to ganger tidligere i voksen alder i tillegg til at det skjedde sist uke. Det starter med at jeg føler at rommet blir veldig lite, jeg føler at jeg alt rundt meg er veldig nærme eller at jeg er blir veldig stor ift resten av omgivelsene. Samtidig får jeg en slags kvelningsfornemmelse. Etter hvert føler jeg at ting/bevegelser går veldig fort likevel om jeg vet at bevegelsene er rolige og vanlige. Etter hvert går det fortere og fortere. Så kjenner jeg at tankene mine går enormt hurtig, jeg klarer ikke å tyde hva det er, men følelsen er at det er akkurat de samme tankene som jeg følte i tenårene. Ved siste "anfall" opplevde jeg det som beroligende å snakke med samboeren min, men hvis hun kom borti meg føltes det rart da denne bevegelsen føltes markant pga at ting gikk fort. Etter hvert merket jeg et trykk på begge sidene av tinningen, dette trykket ble merkbart verre etter som ting utviklet seg. Da anfallet var over kjente jeg et markant skille på at trykket i tinningen og bevegelser og tanker som gikk fort var borte. Dette har jeg ikke merket så tydelig tidligere. Hva kan dette skyldes ? Det er ikke et veldig stort problem, men det er veldig ubehagelig de gangene det skjer. Jeg har snakket med fastlegen min om det en gang tidligere som mente det kunne skyldes c-vitamin mangel. Redd for at det kan svulst eller noe annet i hodet.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...