Gå til innhold

Angst og forståelse

Anbefalte innlegg

Gjest angst og forståelse

Fikk senest nå nyss høre at jeg har ingen grunn til å ha angst. At jeg har utseendet med meg, er oppegående, osv.

På en måte gjør det bare ting verre å få høre dette, for man føler at folk ikke forstår. Jeg føler meg ikke noe bedre at å høre det (spesielt ikke når det ble sagt på fest), for tankene og følelsene mine forsvinner jo ikke for det.

Og jeg merker at jeg blir kjempesliten av å prate om det med folk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306115-angst-og-forst%C3%A5else/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Flytte-lasset

Jeg har erfart, at det er viktig å velge, med omhu, hvem en vil åpne seg for angåene både angst og depresjon..

I steden for å bli bitter på at folk ikke forstår, velger jeg å prøve å tenke at de jammen har vært heldige som ikke har opplevd noe som har gitt dem innsikt..

Uvitende folk som tror angst har en sammenheng med utseende og intelligens... ikke bry deg noe om det du, det er flust med slike folk her på kloden, men de har virkelig ikke skjønt en dritt.

De vil jo sikkert bare vise at de bryr seg, men jeg føler meg egentlig ikke bedre av det..Det forandrer meg ikke.

Det er som å si til en anorektiker at hun ikke er tykk. For å sette det helt på spissen.

Jeg har erfart, at det er viktig å velge, med omhu, hvem en vil åpne seg for angåene både angst og depresjon..

I steden for å bli bitter på at folk ikke forstår, velger jeg å prøve å tenke at de jammen har vært heldige som ikke har opplevd noe som har gitt dem innsikt..

Det var ikke jeg som tok initiativet til å prate om det. Jeg ble spurt om det. Og på fest kan man jo ha en tendens til å si litt for mye noen ganger..

Jeg snakker egentlig ikke om det med noen, sånn vanligvis.

Annonse

Gjest Flytte-lasset

Det var ikke jeg som tok initiativet til å prate om det. Jeg ble spurt om det. Og på fest kan man jo ha en tendens til å si litt for mye noen ganger..

Vi har vel alle vært i den situsjonen. Men, vi lærer etter hvert vettu:-)

Men, syns jo også at folk kan si mye dumt. Mye som sårer, og mye som gjør vondt lenge.

De vil jo sikkert bare vise at de bryr seg, men jeg føler meg egentlig ikke bedre av det..Det forandrer meg ikke.

Det er som å si til en anorektiker at hun ikke er tykk. For å sette det helt på spissen.

De ville sikkert oppmuntre deg med å fortelle deg at du er vakker og intelligent. Jeg tror det er vanlig å vite at man ofte har dårlig selvbilde når man sliter psykisk.

Gjest Flytte-lasset

Hva tenkte du på da?

Blir vel mest innesluttet og skuffa først..

Så prøver jeg igjen å fokusere på det at "lykkelig er de uvitende".

Har forresten fått en helt enestående venninne, som har masse felles erfaringer med meg. Hun er vel den jeg har best av å dele "alt" med. Vi har hatt helt forskjellige liv, men samtidig har vi opplevd mye av det samme.

Gjest Flytte-lasset

Blir vel mest innesluttet og skuffa først..

Så prøver jeg igjen å fokusere på det at "lykkelig er de uvitende".

Har forresten fått en helt enestående venninne, som har masse felles erfaringer med meg. Hun er vel den jeg har best av å dele "alt" med. Vi har hatt helt forskjellige liv, men samtidig har vi opplevd mye av det samme.

Er en kunst, det der, og dele erfaringer, uten at det blir en påkjenning.

Annonse

Det samme har jeg fått høre. To pene jenter syns jeg var kjekk og sjarmerende, to ting jeg ikke er. Jeg burde hatt en oldsom positiv energi etter dette. Hvorfor føles det likevel som om ingen forstår?

Dette er en merkelig tilstand å leve i. Det er som å sitte på en innsikt man aldri kan dele med andre, fordi magefølelsen ikke så lett lar seg omdanne til ord, eller innsikt hos den andre. En evig tilstand av frustrasjon er resultatet. Jeg vet ikke om dette er det samme du føler?

Gjest Flytte-lasset

Det samme har jeg fått høre. To pene jenter syns jeg var kjekk og sjarmerende, to ting jeg ikke er. Jeg burde hatt en oldsom positiv energi etter dette. Hvorfor føles det likevel som om ingen forstår?

Dette er en merkelig tilstand å leve i. Det er som å sitte på en innsikt man aldri kan dele med andre, fordi magefølelsen ikke så lett lar seg omdanne til ord, eller innsikt hos den andre. En evig tilstand av frustrasjon er resultatet. Jeg vet ikke om dette er det samme du føler?

Fy søren, det var godt sakt:-)

hattifnatt1

De ville sikkert oppmuntre deg med å fortelle deg at du er vakker og intelligent. Jeg tror det er vanlig å vite at man ofte har dårlig selvbilde når man sliter psykisk.

ja en ting er når tilfeldige personer sier sånnt.jeg har vært hos fastlegen min to ganger nå,hvor han har sagt til meg:men du er jo ei veldig pen jente,så du skulle jo ikke vært deprimert og hatt angst.jeg synes det er uprofft å si.fordi det jo har ingen relevans for hvordan jeg har det inni meg..

ja en ting er når tilfeldige personer sier sånnt.jeg har vært hos fastlegen min to ganger nå,hvor han har sagt til meg:men du er jo ei veldig pen jente,så du skulle jo ikke vært deprimert og hatt angst.jeg synes det er uprofft å si.fordi det jo har ingen relevans for hvordan jeg har det inni meg..

Er mange fastleger som ikke i det hele tatt har peiling på psykiatri...

Det er veldig sant. Jeg føler det veldig ofte sånn: Det andre sier til meg har ingen relevans til hvordan det føles innvendig. I det siste har jeg likevel prøvd å ta alt som andre sier til meg på alvor. Det betyr å vende helt om på min verdensanskuelse. Jeg tenker: er alle mine persepsjoner om meg selv gale?

Jeg føler meg aldri så syk i hodet som når jeg tar andre menneskers meninger på blodig alvor. Er hele problemet i hodet mitt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...