Gå til innhold

Sykepenger og ferie

Anbefalte innlegg

Jeg har lest rundt på forumet en halvtimes tid, men ikke helt fått svar på hva jeg lurer på.

Jeg ble sykemeldt 1.1.01 og er det fremdeles. Legen sier jeg skal sykemeldes frem til studiestart i august/september. Før sykemeldingen var jeg delvis selvstendig næringsdrivende (ikke tatt til grunn i sykepengegrunnlaget), delvis i arbeid og delvis arbeidsledig.

Nå skal min kjære og jeg reise bort, nyte litt varme, få sol på kroppen og ta oss igjen etter et slitsomt halvår for oss begge. Til "Syden" skal vi - i 2 uker. Verken jeg, samboer, lege eller psyk mener at dette oppholdet kan gjøre noe annet enn godt.

Jeg trodde ikke jeg fikk penger for dette, men er blitt usikker etter å ha lest. Jeg har nå ikke noe arbeid (kontrakten er utgått), men skal som sagt studere til høsten.

Jeg skal til lege igjen i begynnelsen av juli og få videre sykemelding. Bør jeg sende søknad til TK om å få oppholde meg i utlandet før dette legebesøket?

Må jeg bruke eget skjema til å søke?

Skal jeg søke om å få penger under utenlandsoppholdet eller bare om å få lov til å dra utenlands?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30616-sykepenger-og-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dersom du vil ha sykepenger under utenlandsoppholdet må du søke. (finnes ikke eget skjema)

Trygdekontoret kan ikke nekte deg å dra utenlands hvis du ikke krever sykepenger i den perioden du er i utlandet, så i så fall trenger du ikke søke.

Dersom du avvikler LOVBESTEMT ferie får du ikke sykepenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30616-sykepenger-og-ferie/#findComment-121763
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...