Gå til innhold

Seponeringsproblemer Cipralex

Anbefalte innlegg

Gjest Mann@49

Hei Jeg har brukt Cipralex (10mg) i et års tid pga. depresjon jeg fikk i forbindelse med koronar hjertesykdom. Jeg føler meg helt ok nå og fastlegen min mente jeg kunne slutte med medisinen. Jeg trappet ned ved å ta 5mg i 14 dager, deretter 2,5mg i en uke for deretter å kutte helt. Etter 4-5 dager merker jeg en tiltagende hodepine der jeg føler meg skikkelig "satt ut" og er meget svimmel. Svimmelheten er verst når jeg beveger meg. Ligger eller sitter jeg i ro avtar den. Symptomene mine har vart en uke nå og det jeg lurer på er om dette er vanlig, kan symptomene jeg beskriver relateres til at jeg sluttet med Cipralex. Av andre medisiner bruker jeg Albyl-e 75mg. Selo-Zok 100mg, Amlodipin Ratioparm 10mg, Lipitor 80mg, Imdur 30mg samt Nitromex 0,5mg etter behov. Mvh. Mann@49

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306296-seponeringsproblemer-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jattajatta

Og etter du har fulgt NHDs råd kan du gjerne ta en uke eller 2 ekstra hvor du tar 2.5 mg annenhver dag. Det måtte jeg når jeg skulle av et tilsvarende preparat, for og få minst mulig seponeringsproblemer. Men selv da måtte jeg leve med litt ubehag noen uker.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Og etter du har fulgt NHDs råd kan du gjerne ta en uke eller 2 ekstra hvor du tar 2.5 mg annenhver dag. Det måtte jeg når jeg skulle av et tilsvarende preparat, for og få minst mulig seponeringsproblemer. Men selv da måtte jeg leve med litt ubehag noen uker.

Det er korrekt. Helst bør en bruke 3 mnd på nedtrapping.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...