Gå til innhold

Stemningsstabiliserende medisinering...

Anbefalte innlegg

Jeg har vært deprimert i flere år. Har gått på Efexor depot 150mg i sikkert 4 av dem. Likevel får jeg noen enorme nedturer...

Nå vil behandleren min vurdere stemningsstabiliserende medisiner. Hvilke er aktuelle, tror du?

Er symptomene mine tegn på en unipolar depresjon? Jeg får aldri noen enorme oppturer - når jeg har det "godt" er jeg fortsatt deprimert, men i mindre grad - for å så havne i fullstendig mørke igjen med selvmordstanker, masse angst og "hele pakka"...

Akkurat nå er jeg langt nede. Selv om bytte av medisiner høres ut som et greit forslag, så har jeg jo mine tvil.

Og nedtrapping av Efexor? Det er vel en utfordring i seg selv, hvis jeg har forstått riktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306389-stemningsstabiliserende-medisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. jeg kan nevne en stemningstabiliserende medisin, den heter lamictal. det er og slik at lamictal forsterker den antidepressive effekten av efexor. jeg bruker begge medisinene, og jeg syns de hjelper meg.. så det kan være et allternativ at du fortsetter å bruker efexor sammen med lamictal.

bare et forslag fra meg

Gjest surikatt

Jeg har diagnosen unipolar. Har gått på Efexor 225 mg. Har også prøvd flere forskjellige stemningsstabiliserende medisiner uten noen spesiell effekt. Nå går jeg på Cymbalta og Trilafon og når jeg får nedturer får jeg ECT behandling som hjelper meg veldig godt. Snakk med behandleren din om ECT er et alternativ for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...