Gå til innhold

Psykisk stress og hukommelsestap

Anbefalte innlegg

Gjest meget bekymret

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men ok. får bare begynne. I utgangspunktet så sliter jeg med "dårlige nerver". Jeg tar Efexor daglig samt Xanor etter behov. Sist onsdag (2 dager siden) så ble min mann innlagt på sykehuset for å ta en Gastric Bypass operasjon. Dette var noe jeg gruet veldig for i lang tid før innleggelsen. Jeg hadde tatt noen Xanor på sykehuset mens operasjonen pågikk. Jeg husker at jeg ble med opp på overvåkningen da han var ferdig med operasjonen. Men det er egentlig det hele jeg husker. Da jeg skulle dra hjem (barn i barnehage-skole) så klarte jeg å rygge inn i en annen bil. Jeg husker det egentlig ikke. Jeg husker så vidt at politiet kom og tok ifra meg førerkortet og tok meg med til blodprøve. Etter dette så er alt blankt. Jeg husker ikke de to siste dagene. Jeg har fungert "normalt" disse dagene, handlet, laget middag, tatt meg av ungene, fulgt mistemann til og fra barnehagen etc. Men jeg husker ingenting av dette. Min mann kommer hjem fra sykehuset i dag. I morres når jeg våknet så begynte jeg å tenke over de siste dagene, men jeg husker ingenting. Jeg kan ikke redegjøre for de to siste dagene! Jeg ringte fastlegen min i morres men fikk ikke time før til mandag. Jeg begynner å tenke på om jeg har hatt et drypp eller noe, men ingenting ellers tyder på det. Er det mulig at operasjonen til mannen min har gått så hardt inn på meg at jeg har gått i en slags transe og derfor har hatt hukommelsestap over de siste par dagene? Jeg er faktisk både redd og bekymret for hva som har skjedd med meg. Er det mulig å bli så redd, som jeg var ifbm. operasjonen til mannen min at man kan få blackout av det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306475-psykisk-stress-og-hukommelsestap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ikke rett og slett ha vært Xanoren da???

Hva sa blodprøva hos politiet?

At du litt oppspilt pga dette med din mann...fått i deg mindre mat og væske enn vanlig...da _kan_ piller virke bedre...

Men synes det hørtes litt merkelig ut det og...

Håper uansett at det går bedre med både deg og din mann nå...

OG at du får svar fra NHD eller andre med peiling!

Gjest meget bekymret

Det er sannsynligvis to årsaker og kombinasjonen av disse:

For høyt bruk av Xanor + høyt stressnivå med høy utskilling av stress og "glemmehormonet" cortisol.

Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv som jeg var da mannen min ble trillet inn til operasjonen. For meg ble det nok en traume vil jeg kalle det. Min psyke var nok der og da presset til det ytterste av det som var mulig for meg å takle. Kan man da, i en slik situasjon få hukommelsestap? Er det normalt? Jeg skjønner ingenting, dette har jeg aldri opplevd tidligere. Er det rart at jeg blir bekymret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...