Gå til innhold

totalt utmattet av litt tidspress

Anbefalte innlegg

Hva er det som skjer i kroppen når jeg blir totalt utmattet av litt tidspress. Før fikk

jeg mer energi av det, men nå mister jeg konsentrasjonen, blir sjelven i

kroppen og utmattet. Det er en dårlig reaksjon på jobb når ting til

tider må bli ferdig til et klokkeslett. Jeg blir verre og fungerer dårligere

dess mindre tid jeg har på en oppgave.

Det er ikke så populært på jobb og ikke tåle stress nå når alt skal

være så effektivt, og jeg ønsker heller ikke å si at jeg ikke er psykisk

bra. Jeg tror det begynte i den tiden jeg ble dårlig, men er ikke

helt sikker. Det er så lenge siden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306498-totalt-utmattet-av-litt-tidspress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest burned out

Her kjenner jeg meg igjen, jeg reagerer nøyaktig slik på stress og tidspress. Blir skjelven og utmattet, og hjernen kobler liksom ut. Er det tre ting som skal gjøres på en gang, får jeg store problemer. Legen min sier jeg er utbrent, og dermed har jeg gått sykmeldt 80% i flere måneder nå.

Her kjenner jeg meg igjen, jeg reagerer nøyaktig slik på stress og tidspress. Blir skjelven og utmattet, og hjernen kobler liksom ut. Er det tre ting som skal gjøres på en gang, får jeg store problemer. Legen min sier jeg er utbrent, og dermed har jeg gått sykmeldt 80% i flere måneder nå.

Vet du noe om hvordan du kan bli bedre til å takle stress. Jeg har vært slik i flere år

etter mye psykisk stress. Har vært sm. men jobber nå 50%.

Prioritering og delegering av arbeidsoppgaver?

Det er ikke mer stress enn det som til tider er normalt på en arbeidplass. Kroppen kommer totalt i ubalanse av hver minste ting som utløser stress. Prøver å unngå alt som heter stress for å fungere, men det er ikke alltid jeg kan unngå det. Det er ikke

arbeidet som er galt, men reaksjonene på stresset. Det er de jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for å unngå.

Det er ikke mer stress enn det som til tider er normalt på en arbeidplass. Kroppen kommer totalt i ubalanse av hver minste ting som utløser stress. Prøver å unngå alt som heter stress for å fungere, men det er ikke alltid jeg kan unngå det. Det er ikke

arbeidet som er galt, men reaksjonene på stresset. Det er de jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for å unngå.

Kan du ikke skjerme deg på et vis. Jobbe fleksitid, ta med oppgaver hjem eller jobbe etter arbeidstid når det er roligere. Be om eget kontor og litt ro? Det snakkes jo om inkluderende arbeidsmiljø for sine ansatte.

Annonse

Gjest burned out

Vet du noe om hvordan du kan bli bedre til å takle stress. Jeg har vært slik i flere år

etter mye psykisk stress. Har vært sm. men jobber nå 50%.

Jeg lurer på det samme selv, legen sier jeg bare skal ta det med ro, men å gå hjemme resulterer i at jeg har dønn dårlig samvittighet for ikke å gjøre noe (blir satt ut når det er rydding/vasking å gjøre hjemme også), derfor jobber jeg nok litt mer enn 20% nå. Synes det er bedre å være helt punktert om kvelden og tross alt ha jobbet, enn å være utslitt og ikke ha gjort noenting.

Jeg lurer på det samme selv, legen sier jeg bare skal ta det med ro, men å gå hjemme resulterer i at jeg har dønn dårlig samvittighet for ikke å gjøre noe (blir satt ut når det er rydding/vasking å gjøre hjemme også), derfor jobber jeg nok litt mer enn 20% nå. Synes det er bedre å være helt punktert om kvelden og tross alt ha jobbet, enn å være utslitt og ikke ha gjort noenting.

Jeg strekker også dagene litt slik at jeg blir på jobb lenger enn jeg

skal. Det gjør jeg for å kunne gjøre ferdig oppgavene uten å stresse.

Men likevel er det ofte flere ting må bli ferdig på en gang, og det er

da det blir problem. Når jeg må være mest effektivt fungerer jeg

dårligst.

Jeg tror du må være forsiktig du også, så det ikke blir en kronisk

reaksjon. Det går ofte over langt tid før kroppen sier stopp, og det

er en lang prossess og bygge seg opp igjen. Det er sjelden selve

arbeidet som gjør oss syke, men det psykisk stresset over tid

Om du jobber mer enn de 20% er det viktigst at du tar det med ro

mens du er på jobb også. Ellers i sm. perioder må du bruke den

ekstra tiden på noe som gir deg positive opplevelser. Finne en bra

balanse mellom husarbeid, gjøre noe du trives med (hobby, tur ,blomster

eller hva det måtte være.) kos deg og slapp av.

Jeg fungerer mye bedre enn jeg gjorde i flere år men blir frustrert når

jeg ikke fungerer når det er viktigst å yte mest. Jeg tror ikke at jeg

noen gang blir helt frisk. Til det har jeg nok gått for lenge og har

for mange nedturer, men jeg prøver å glede meg over hvor langt

jeg tross alt har kommet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...