Gå til innhold

hva gjør jeg når cipralex ikke virker?

Anbefalte innlegg

Gjest gråsone
Skrevet

jeg har gått på cipralex over et halvt år nå uten merkbare virkninger.først 10mg,så 20mg.hva bør jeg gjøre?finnes det annen medisin mot soialangst,panikkangst?

Videoannonse
Annonse
Gjest this is a signature
Skrevet

20 mg er jo en svært liten dose da..Hva med å forhøre deg med legen om å øke dosen?

Gjest this is a signature
Skrevet

Spoke too soon..Hva er størst mulig dosering med Cipralex?

Skrevet

Det finnes annen medisin. Og det er ting man kan gjøre uten medisin også, som f.eks. trening. Trening gjør at man produserer mer serotonin i hjernen og det med gode bivirkninger som bedre helse, bedre selvbilde og en penere kropp:-)

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

20 mg er jo en svært liten dose da..Hva med å forhøre deg med legen om å øke dosen?

20 står vel som max i felleskatalogen, men unntak finnes vel alltid..

Gjest bareentanke
Skrevet

Benzo fungerer, altså Vival, Valium, Sobril osv. Men fare for avhengighet ved daglig bruk.

Skrevet

I følge Helsetilsynet så fungerer SSRI på en del ved sosial fobi, men hvis ikke kan man forsøke Nardil som har en svært god virkning mot sosial fobi. Problemet er at ikke alle leger/psykiatere vil gi deg det.

Gjest gråsone
Skrevet

takk for tips fra alle sammen:)

jeg må ta det opp med legen min ja..

jeg har faktisk begynt å trene litt det siste halve året,for første gang i mitt liv..

det er utrolig godt å være fysisk sliten i kroppen også.men føler desverre ikke at det hjelper når angsten kommer i hverdagen

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kun 2 av 3 får effekt på første AD de prøver. Du burde ha byttet til et annet for lenge siden.

Skrevet

takk for tips fra alle sammen:)

jeg må ta det opp med legen min ja..

jeg har faktisk begynt å trene litt det siste halve året,for første gang i mitt liv..

det er utrolig godt å være fysisk sliten i kroppen også.men føler desverre ikke at det hjelper når angsten kommer i hverdagen

Det sies at det skal hjelpe på spenninger og uro også. Man får på en måte utløp for frustrasjon og sinne. Men uansett er det bra for psykisk og fysisk helse.

Skrevet

I følge Helsetilsynet så fungerer SSRI på en del ved sosial fobi, men hvis ikke kan man forsøke Nardil som har en svært god virkning mot sosial fobi. Problemet er at ikke alle leger/psykiatere vil gi deg det.

Hvorfor vil de ikke det?

Skrevet

Kun 2 av 3 får effekt på første AD de prøver. Du burde ha byttet til et annet for lenge siden.

At første AD hjelper på 2 av 3 for angst/panikkangst? No way. Det tallet er alt for høyt. Om ssri alene kanskje det er mer riktig å si 1 av 5?

SSRI Monotherapy INEFFECTIVE in 75%-85% of Patients with Social Phobia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...