Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg merker at jeg ikke trives med å bo tett innpå folk. Jeg har prøvd å bo i bofellesskap, men det syntes jeg var forferdelig. Jeg kunne irritere meg sånn over de andre, måten de oppførte seg på, snakket på, ja til og med stemmen. Nå bor jeg i blokk og må selvsagt omgås naboene mine på en måte. Merker jeg bare blir sur av å møte folk. Har ikke lyst til å hilse og være sosial også irriterer jeg meg over naboer som krangler og som har seg om natten. Jeg drømmer om å bo i hus, men der er urealistisk. Alternativ er å selge leiligheten og leie en leilighet i et hus.

Fortsetter under...

Gjest et spørsmål om vilje
serenity777

jaja, kanskje du burde ta å gå litt inn i deg selv? Er ikke sunt å gå å iritere seg over bagateller. Er det noen som bråker ordentlig kan du jo bare snakke til dem på en ordentlig og høflig måte, så ordner det seg nok. Eller så kan du jo flytte ut i skauen, finnes fortsatt steder i norge man kan få en enebolig til langt under 500 000. Noen steder i nord-trøndelag helt ned i 200 000.

Gjest mandolina

Vi bor i enebolig med forholdsvis stor tomt, og vi må da også ta hensyn til naboene, og omgås dem med måte, er vi i hagen er de i hagen ved siden av og griller vi på terassen så griller naboene også, så vi må ta hansyn til andre, selvom vi bor i enebolig.

Dessuten må vi ha et visst samarbeide om vedlikehold av privat vei, snømåking, oppsetting av postkassestativ, gjerde/hekk, felling av trær osv, så naboer er noe en må forholde seg til uansett hvilken boform en velger, og jo hyggerligere en er med naboene, jo bedre bomiljø er man med til å skape for seg selv og naboene..

Hilsen

Annonse

Jeg også får klaus av byer og bofellesskap. Får knapt sove i en blokk når jeg er på overnattingsbesøk en sjelden gang. Jeg kjøpte meg en gård på landet da jeg var 24 år. En leilighet i byen ville ha kostet meg minst det dobbelte av hva jeg betalte for gården, så det er ikke urealistisk å få seg et hus. Men ut av byen må du nok. Jeg tror aldri jeg kommer til å bosette meg i noen by mer. På landet får en langt mer plass, for mye rimeligere penger. Jeg bruker en liten time på å kjøre til byen. Kanskje det samme som folk i Oslo bruker på å komme seg på jobb om morgenen. Nå skal jeg sette opp en lavvo i skogen min, som jeg kan overnatte i året rundt:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...