Gå til innhold

Innlagt, perm, selvmordstanker

Anbefalte innlegg

Gjest Veldig, veldig anonym

Fikk perm under tvil til 17. mai. Under tvil på grunn av alvorlige selvmordstanker. Måtte ringe avdelingen to ganger om dagen. I dag har jeg mer selvmordstanker, sa at det ikke gikk særlig bra da jeg ringte. Endte med enda mer selvmordstanker. Er veldig frustrert nå. Tankene bare vokser. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306584-innlagt-perm-selvmordstanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reis inn igjen i dag - nå er 17. mai over - du klarte det fint. Ta det som en seier, ikke at det går verre i dag om et nederlag.

God bedring, klem :-)

Fikk ikke akkurat følelsen av at jeg var velkommen tilbake før tiden. Fikk beskjed om å holde ut og finne noe å holde på med. Sitter og leser litt om selvmord på nettet. Vet ikke hvordan jeg skal holde ut til i kveld.

Reis tillbake, og i morgen begynner du å snakke med behandleren din om hvorfor du er så fortvilet.

Fikk ikke følelsen av at jeg var velkommen tilbake før tiden. Vet at hvis jeg blir møtt på samme måte som i telefonen, eller enda mer avvisende, vil det bare øke selvmordstankene, og jeg klarer ikke snakke med de som er der.

Annonse

Synes du skal reise tilbake med engang.

Klart du er velkommen tilbake nå selv om det er før tiden det ble avtalt at du skulle komme tilbake.

Lykke til og stor klem.

Tror ikke jeg er velkommen tilbake, selv om det bare har blitt verre ut over dagen. Sitter og vurderer å ta en overdose piller (men jeg har ikke nok) eller kutte meg opp for å få litt kontroll over meg selv.

Gjest yggdrasil

Tror ikke jeg er velkommen tilbake, selv om det bare har blitt verre ut over dagen. Sitter og vurderer å ta en overdose piller (men jeg har ikke nok) eller kutte meg opp for å få litt kontroll over meg selv.

Det er nå mye lurere å reise tilbake fremfor å kutte seg???

Den du snakket med mente sikkert ikke å virke avvisende i telefonen. Kanskje han/hun hadde andre som ringte samtidig osv, og at det var derfor han/hun virket lite imøtekommende. Eller det kan være andre grunner, men siden du fikk perm under tvil, er det liten sannsynlighet for at de mener du skal holde ut eller at du ikke er velkommen.

Det må da være bedre for din egen del å be om hjelp heller enn å kutte deg eller ta en overdose? Det er irrasjonellt.....

Lykke til.

Gjest Flytte-lasset

På med skoa, å marsj avgårde. Ingen ting å vente med. Drit i om du er velkommen eller ikke, etter din mening. Du trenger hjelp, og vaktskiftet er de ferdige med nå, så de har ingen unnskyldning.

Det er nå mye lurere å reise tilbake fremfor å kutte seg???

Den du snakket med mente sikkert ikke å virke avvisende i telefonen. Kanskje han/hun hadde andre som ringte samtidig osv, og at det var derfor han/hun virket lite imøtekommende. Eller det kan være andre grunner, men siden du fikk perm under tvil, er det liten sannsynlighet for at de mener du skal holde ut eller at du ikke er velkommen.

Det må da være bedre for din egen del å be om hjelp heller enn å kutte deg eller ta en overdose? Det er irrasjonellt.....

Lykke til.

Jeg er irrasjonell, det vet jeg. Prøver å tvinge meg selv til å tenke fornuftig og logisk, men det nytter ikke. Får bare mer lyst til å ta livet mitt. Tror ikke jeg er velkommen tilbake før tiden, det var ganske tydelig da jeg ringte.

På med skoa, å marsj avgårde. Ingen ting å vente med. Drit i om du er velkommen eller ikke, etter din mening. Du trenger hjelp, og vaktskiftet er de ferdige med nå, så de har ingen unnskyldning.

Du har sikkert rett, jeg vet det. Men jeg klarer ikke være så fornuftig. Orker ikke ta sjansen på å dra tilbake. Kommer bare til å få kjeft for at jeg gir opp så fort. Vet ikke om jeg klarer å fortelle hvordan jeg har hatt det når jeg kommer tilbake heller.

Gjest yggdrasil

Jeg er irrasjonell, det vet jeg. Prøver å tvinge meg selv til å tenke fornuftig og logisk, men det nytter ikke. Får bare mer lyst til å ta livet mitt. Tror ikke jeg er velkommen tilbake før tiden, det var ganske tydelig da jeg ringte.

At du vet at du er irrasjonell er jo et godt tegn....dermed bør du trosse disse følelsene og tankene og reise evt ringe. Heller enn å skade deg. Det fører ikke til noe godt.

Gjest Flytte-lasset

Du har sikkert rett, jeg vet det. Men jeg klarer ikke være så fornuftig. Orker ikke ta sjansen på å dra tilbake. Kommer bare til å få kjeft for at jeg gir opp så fort. Vet ikke om jeg klarer å fortelle hvordan jeg har hatt det når jeg kommer tilbake heller.

Når er det de venter deg tilbake ?

Annonse

At du vet at du er irrasjonell er jo et godt tegn....dermed bør du trosse disse følelsene og tankene og reise evt ringe. Heller enn å skade deg. Det fører ikke til noe godt.

Er ikke så lenge til jeg skal være tilbake nå. Selvmordstankene er blitt verre, da. Men har unngått alvorlig selvskading.

Fikk ikke følelsen av at jeg var velkommen tilbake før tiden. Vet at hvis jeg blir møtt på samme måte som i telefonen, eller enda mer avvisende, vil det bare øke selvmordstankene, og jeg klarer ikke snakke med de som er der.

Idiotisk måte å snakke til deg på, spør du meg. Hadde jeg vært deg ville jeg har fortalt hvordan du opplevde å føle deg avvist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...