Gå til innhold

Bipolar Lidelse?

Anbefalte innlegg

Gjest jente89a

Har sendt inn spørsmål før, men fikk ikke svar. Som jeg fortalte har faren min Bipolar Lidelse og nå lurer jeg på om jeg kan ha fått det.. Gikk hos psykolog for noen uker siden, hun fortalte meg at jeg hadde en moderat deppresiv episode. To uker har jeg nå hatt hallusinasjoner. Ting fyker fort, jeg ser skygger og andre ting. Har hatt selvmordstanker flere ganger ca 4 i år. Noen ganger snakker jeg gangske fort, mens andre ganger kan jeg være ganske stille, sliter med angst og prøver å unngå steder som t-banen når jeg går aleine. Ofte blir jeg ganske sint for ingenting, men prøver å holde det inni meg. Tåler også lite bråk. Jeg pleier å bruke 3-4 timer før jeg sovner og noen ganger får jeg ikke sove i det hele tatt og blir derfor irritert og trøtt på skolen, og det er ikke så lett å følge med i timene. Føler til tider at det er vanskelig å slappe av når jeg er med andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306639-bipolar-lidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Psykojenta(usikker da)

Vet ikke om dette alene kvalifiserer til bipolar, men du kan jo ha depresjon nå som ledd i en Bipolar lidelse...

Det med søvn kan ha noe med depresjonen din å gjøre...du blir sikkert liggende å gruble endel før du sovner...det gjør jeg ofte også... Du skrev også i det forrige innlegget at du kunne sove langt utover på dagen...det _kan_ være en del av depresjonen...sover lengre...- noen gjør det når de er deprimerte i alle fall...

Hallusinasjonene kan også ha med depresjonene å gjøre...at du er så deprimert nå at du ser skygger og sånn...been there...

Og selvfølgelig veier det jo litt i en evt. utredning at faren din er Bipolar da...

Kan ikke du be om en utredning da, så får du et svar! Om ikke NHD svarer da...men da bør du jo uansett gå til legen din for utredning...er litt lite info synes jeg...rettet mot symptomer for bipolar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306639-bipolar-lidelse/#findComment-2491561
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...