Gå til innhold

Blir avhengig av alt som tenner meg

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

jeg er 45 år har bipolar lidelse. Har hatt bulemi, er tørrlagt alkoholiker,overspiser,tar sjanser som ikke er lovlige. Spillegal. Er det noen behandling jeg kan ta? Har medisiner for det meste men er ofte trøtt og uopplagt. Svinger mellom negetive og positive tanker. Avhengig av søtsaker. Lagt på meg 30 kilo.hilsen Tove

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen gode råd dsverre. Hva er det som gjør folk avhengig egentlig? Siden avhengighet gjerne blir trukket til negative ting? Bytt ut søtsakerne med brukt og grønnt (sier jeg, men kanskje det funker?) Spillegal, finn noen harmløse spill på nett? Som ikke koster penger, men gir en form for "score"? Det er nok ikke så enkelt som jeg prøver å fremvise det som.. Ønsker deg lykke til :) Kanskje du finner noen harmløse avhengigheter ettervært ;)

Skrevet

Har ingen gode råd dsverre. Hva er det som gjør folk avhengig egentlig? Siden avhengighet gjerne blir trukket til negative ting? Bytt ut søtsakerne med brukt og grønnt (sier jeg, men kanskje det funker?) Spillegal, finn noen harmløse spill på nett? Som ikke koster penger, men gir en form for "score"? Det er nok ikke så enkelt som jeg prøver å fremvise det som.. Ønsker deg lykke til :) Kanskje du finner noen harmløse avhengigheter ettervært ;)

Skjønner at du ikke har verken kompetanse til å forstå eller svare. Blir som en som skal hjelpe en alkoholiker og aldri har drukket før. Man finner ikke alltid svar i bøker. det er det virkelige livet som teller. Så fortsett og les........

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke svare deg angående behandling. Det må du snakke med fastlege/psykiater/psykolog om.

Men ang. avhengighetene: Husk at du ikke kan fjerne noe, uten å erstatte det med noe. Fjerner du en negativ adferd, så må du øyeblikkelig erstatte den med en positiv adferd. Hvis ikke vil det gå galt.

Så, for eksempel: I stedet for å spise godteri, så bruker du tid på matlaging og måltider du vil trives med. I stedet for internett gambling på kvelden, så bruker du tiden på å gå turer (eller en annen hobby som interesserer deg).

Du trenger mest sannsynlig hjelp med dette, men husk at det er deg det står på. Det er bare du som kan forandre dine destruktive (u)vaner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...