Gå til innhold

tåler ikke flere påkjenninger

Anbefalte innlegg

Gjest jannicka

Tåler ikke mer misbruk og overgrep. Er sengeliggende nå. Føler meg syk og har det fryktelig vondt. For mange påkjenninger i det siste og får ikke tak i noen i beh.appratet. Tror kanskje kroppen har fått nok. Vært gjennom utrolig mye vondt også i det siste. Tør ikke stole på noen lenger og skal ingenting til før jeg bryter sammen. Hva gjør jeg? Bør jeg legges inn? Er ikke psykotisk eller særlig irrasjonell. Det er reaksjoner på altfor store belastninger. Men trenger hjelp. Har time i morra og på onsdag, men likevel ikke nok som det nå er. Går ikke på medisiner utenom atarax ved behov og phenergan til natta. De hjelper litt. Det er mer et problem utenom meg enn inne i meg.

Altså reaksjoner på ting som har skjedd. Klarer ikke tenke konstruktivt nå, har for mye angst. Tør ikke ha så mye med andre å gjøre, redd for å bli "dolket". Ser ingen vei ut av det og klarer ikke "styre" følelser og reaksjoner, som jeg gjerne klarer ellers. Er for oppløst nå. Prøvd medisiner, men fikk uhyrlig mange bivirkninger av nesten alle dessverre. Eneste jeg tåler er de jeg nå går på. Tror ikke jeg er i fare for meg selv og iallefall ike for andre så grunnen for å bli innlagt er vel borte. Hvordan klare å leve så lenge med enorme påkjenninger? Er som regel kognitivt sterk og klarer meg godt ved hjelp av tankene. Men kroppen sier nå fra ved å bli syk og rasjonaliteten er borte. Er utslitt. Er bekymret for hvor dette fører meg om det ikke blir bedre. Er redd for å bli selvdestruktiv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306675-t%C3%A5ler-ikke-flere-p%C3%A5kjenninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jannicka

Kanskje det er lurt om du blir innlagt nå,da kan du slappe av og er i trygge hender.

Ja det lurer jeg på nå. Men er flaut. Vært der mange ganger. Skammer meg så tør ikke. føler jeg er til bry og liker ikke å bli blottstilt at jeg sliter. Venner meg aldri til det. Aner uråd.Er ikke nok den hjelpen jeg får ute.

Gjest D*lilith

Ja det lurer jeg på nå. Men er flaut. Vært der mange ganger. Skammer meg så tør ikke. føler jeg er til bry og liker ikke å bli blottstilt at jeg sliter. Venner meg aldri til det. Aner uråd.Er ikke nok den hjelpen jeg får ute.

Men det er jo ingenting å være flau over,det er mange som trenger hjelp i perioder : )

Å til bry er du ikke,det er jobben demmes,så tenk deg om og gjør det beste og det rette for deg selv.

Gjest jannicka

Men det er jo ingenting å være flau over,det er mange som trenger hjelp i perioder : )

Å til bry er du ikke,det er jobben demmes,så tenk deg om og gjør det beste og det rette for deg selv.

takk for at du svarte. Trenger virkelig å komme meg til igjen. Er langt nede. spiser ikke, sover dårlig, alt er bare rot. Prøvd å få tak i hjelper men de har ikke tid. Skuffa over det. Har en ekkel fastlege som jeg ikke tør å spør om søke meg inn. ingen å støtte meg til heller. vet ikke hva det ender med for å være ærlig. Det er ikke bra ut. Trenger hjelp men får ikke det nå.

Gjest D*lilith

takk for at du svarte. Trenger virkelig å komme meg til igjen. Er langt nede. spiser ikke, sover dårlig, alt er bare rot. Prøvd å få tak i hjelper men de har ikke tid. Skuffa over det. Har en ekkel fastlege som jeg ikke tør å spør om søke meg inn. ingen å støtte meg til heller. vet ikke hva det ender med for å være ærlig. Det er ikke bra ut. Trenger hjelp men får ikke det nå.

Bare hyggelig det : )

Får du ikke hjelp når du vil ha det?

Det hørtes ikke bra ut nei...

Hva med å ringe direkte til sykehuset å snakke med dem?

De har nok tips om hva du kan gjøre.

Annonse

Gjest jannicka

Bare hyggelig det : )

Får du ikke hjelp når du vil ha det?

Det hørtes ikke bra ut nei...

Hva med å ringe direkte til sykehuset å snakke med dem?

De har nok tips om hva du kan gjøre.

Nei det får jeg ikke. Forstår at ikke alle kan stille opp til enhver tid, men når det er snakk om en krise av slik art, så stiller jeg meg veldig undrende. Kanskje jeg skal slutte eller bytte hjelpere. Tror ikke de er mottakelig for telefoner på sykehuset. De foretrekker at man går gjennom legevakta om det er krise. Men dit vil jeg ikke om jeg så får et skuddsår i hodet. De behandler folk dårlig der og det er de beryktet for. Er ikke så sterk at jeg orker det nå. Og når jeg ikke får tak i behandleren og legen ikke er villig til å hjelpe på kort varsel, så får jeg holde ut. Og håpe det går bra...

Gjest D*lilith

Nei det får jeg ikke. Forstår at ikke alle kan stille opp til enhver tid, men når det er snakk om en krise av slik art, så stiller jeg meg veldig undrende. Kanskje jeg skal slutte eller bytte hjelpere. Tror ikke de er mottakelig for telefoner på sykehuset. De foretrekker at man går gjennom legevakta om det er krise. Men dit vil jeg ikke om jeg så får et skuddsår i hodet. De behandler folk dårlig der og det er de beryktet for. Er ikke så sterk at jeg orker det nå. Og når jeg ikke får tak i behandleren og legen ikke er villig til å hjelpe på kort varsel, så får jeg holde ut. Og håpe det går bra...

Ja,jeg håper virkelig det går bra med deg,høres ut som du har det veldig tøft nå,da skulle jo hjelpeapparatet ha vært der for deg.

Du kan ikke gå rundt å ha det sånn.

Gjest jannicka

Ja,jeg håper virkelig det går bra med deg,høres ut som du har det veldig tøft nå,da skulle jo hjelpeapparatet ha vært der for deg.

Du kan ikke gå rundt å ha det sånn.

Føler meg veldig avvist og skuffa. Tror jeg kutter ut timene jeg har også denne uka, for orker ikke bil enda mer avvist. Finner fremdeles ingen løsninger og har vridd hodet mitt i timesvis. Fremdeles redd for å bli selvdestruktiv og det er ikke så langt unna. Fordi jeg ser ingen løsning. Kan ikke gå rundt å ha det sånn nei. Kan ikke tåle det stort mer. Nå tør jeg ikke oppsøke noen heller, fordi jeg ble avvist. Vil ikke oppleve det mer.

Gjest D*lilith

Føler meg veldig avvist og skuffa. Tror jeg kutter ut timene jeg har også denne uka, for orker ikke bil enda mer avvist. Finner fremdeles ingen løsninger og har vridd hodet mitt i timesvis. Fremdeles redd for å bli selvdestruktiv og det er ikke så langt unna. Fordi jeg ser ingen løsning. Kan ikke gå rundt å ha det sånn nei. Kan ikke tåle det stort mer. Nå tør jeg ikke oppsøke noen heller, fordi jeg ble avvist. Vil ikke oppleve det mer.

Forstår at du er redd for å bli avvist,det er ingen god følelse,men prøv nå å gå til timene dine og fortell hvordan du har det,de må da innse da at du trenger hjelp,og ikke kan slite med dette alene.

Hvis ikke du går til timene blir du jo helt alene da.

Gjest jannicka

Forstår at du er redd for å bli avvist,det er ingen god følelse,men prøv nå å gå til timene dine og fortell hvordan du har det,de må da innse da at du trenger hjelp,og ikke kan slite med dette alene.

Hvis ikke du går til timene blir du jo helt alene da.

Det som er så vanskelig. Om jeg går så er det vanskelig for hvordan ha tillit til noen som ikke er der når det er skikkelig ille? Om jeg ikke går blir jeg helt alene som du sier. Uansett hva jeg gjør så blir det ikke riktig tror jeg. Er normalt flink til å finne løsninger, men nå er det helt blankt oppi hodet. Skrev mail og forklarte hvordan jeg føler det. Får jeg ikke svar går jeg ikke til timen. Tør ikke, rett og slett.

Gjest jannicka

''Kanskje det er lurt om du blir innlagt nå,da kan du slappe av og er i trygge hender.''

Man velger ikke selv om man vil bli innlagt.

Min erfaring er at de som vil bli innlagt for å få hjelp blir avvist. Mens andre haler de etter håret og legger gjerne i jern for å få dem inn. Det er en skrudd, skrudd verden.

Annonse

Gjest D*lilith

Det som er så vanskelig. Om jeg går så er det vanskelig for hvordan ha tillit til noen som ikke er der når det er skikkelig ille? Om jeg ikke går blir jeg helt alene som du sier. Uansett hva jeg gjør så blir det ikke riktig tror jeg. Er normalt flink til å finne løsninger, men nå er det helt blankt oppi hodet. Skrev mail og forklarte hvordan jeg føler det. Får jeg ikke svar går jeg ikke til timen. Tør ikke, rett og slett.

Bra du skrev mail,det har jeg gjort også til psykologen tidligere,og han hadde lest den til neste time,fortvil ikke om du ikke får svar....men ba du om svar burde du få det da.

Vil bare at du skal gå til timene dine,da kan du si hvordan du har det og få den rette hjelpen.

Gjest D*lilith

''Kanskje det er lurt om du blir innlagt nå,da kan du slappe av og er i trygge hender.''

Nei,men slik som hun har det nå,og hvis hun forteller det til behandleren er jeg sikker på at hun blir innlagt,ingen skal måtte ha det sånn og være helt alene.

Gjest jannicka

Bra du skrev mail,det har jeg gjort også til psykologen tidligere,og han hadde lest den til neste time,fortvil ikke om du ikke får svar....men ba du om svar burde du få det da.

Vil bare at du skal gå til timene dine,da kan du si hvordan du har det og få den rette hjelpen.

jeg var litt sint i mailen da, men det var mye oppsamla frustrasjon. Har ikke fått svar. Den var ikke usaklig så psyken burde forstå det. hun pleier ikke svare på mail heller egentlig, så terskelen for å gå dit uten å få tilbakemelding blir stor..jeg burde nok forklart mer hvor avvist jeg føler meg, selv om hun burde vite det fra før. Men det er mange ting som ikke helt fungerer i samarbeidet som burde taes opp. Kanskje skrive en mail og forklare mer i morra. Vet ikke egentlig. Kanskje de synes jeg er til bry og helst vil bli kvitt meg.

Gjest jannicka

Nei,men slik som hun har det nå,og hvis hun forteller det til behandleren er jeg sikker på at hun blir innlagt,ingen skal måtte ha det sånn og være helt alene.

Hvis det ikke bedrer seg i morra, så forteller jeg det til behandler. For jeg klarer ikke ha det sånn stort lenger. Men har en følelse av at de må "sile" veldig ut hvem de tar inn, pga plassmangel..Hun har aldri vært overbegeistret for at jeg skal legges inn og tviler på at hun har endret mening. Men hun har henvist med de gangene det virkelig har vært krise. Så hvis det ikke gir seg dette, så må jeg be om å legges inn, selv om jeg helst skulle sluppet.

Gjest jattajatta

Man kan velge å legge seg inn. Jeg har vært innlagt to ganger, og aldri tvangsinnlagt. Andre gangen måtte jeg selv be om en innleggelse. Så jo, kan kan velge å legge seg inn selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...