Gå til innhold

Er det derfor gruppeterapi er så bra?

Gjest føler meg ikke så verst for tiden.

Anbefalte innlegg

Gjest føler meg ikke så verst for tiden.

jeg har begynt i gruppeterapi, og jeg synes det er mye pessismistisk tankegang, og folk som sliter. Men det ender altid opp med at jeg føler meg så mye bedre psykisk fordi jeg ikke er så selvdestruktiv og så langt nede i grøfta som dem.

Jeg føler meg rett og slett så mye bedre av å høre på andres "sutring".

Er det noe galt med meg, eller kan gruppeterapi også ha den effekten?

Fortsetter under...

Gjest har gått i gruppe

Ikke så uvanlig effekt vil jeg tro. Det er mange som ser at de egentlig ikke har så mye å sutre for når de hører hvordan andre sliter. Hvis du syns de sutrer og egentlig ikke har det så ille syns jeg du skal si ifra. Enkelte sutrer som en livsstil.

Gjest jattajatta

Kanskje det hehe. Du beskriver akkurat slik jeg følte det i gruppeterapi. Dessverre ble det til slutt slik at jeg tok på meg rollen som den som skulle "løfte" hele gruppa og jeg ble totalt utslitt. Så jeg ga meg - men litt for sent slik jeg ser det i ettertid.

Ja, gruppeterapi gjørt at du ser de positive sidene både ved deg selv og ved livet ditt. Jeg trøstet meg med at jeg aldri hadde forsøkt å ta livet mitt og at jeg aldri hadde vært innlagt som flere andre i gruppen. Jeg tror det er en veldig bra form for terapi særlig hvis man sliter litt sosialt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...