Miles Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Finnes det noen psykologer som tar for seg dysmorfobi i Oslo? Og hvis så: Hvor alvorlig må tilfellet være for å få time? 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Dette er noe enhver erfaren psykolog bør kunne noe om. 0 Siter
Gjest surikatt Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Dette er noe enhver erfaren psykolog bør kunne noe om. Hva er Dysmorfobi? 0 Siter
laban Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Hva er Dysmorfobi? Feiloppfattelse av egen kropp: http://www.helsenytt.no/artikler/megareksi.htm (se 3. avsnitt) 0 Siter
Miles Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Skrevet 21. mai 2008 Hva er Dysmorfobi? Et galt selvbilde, ikke bare manglende selvtillit, men også et galt bilde av det man ser i speilet. Jeg er rett og slett for opptatt av feil jeg finner i mitt eget utseende. Jeg tror det er en slags form for tvangstanker. Jeg føler jeg ser merkelig ut, at jeg skiller meg ut i en mengde med andre mennesker, på en svært negativ måte sånn rent utseendemessig. Jeg har fortalt noen andre om hvordan jeg oppfatter speilbilde mitt, og får bare negative reaksjoner tilbake: "Hva i all verden er det du prater om?". Jeg føler meg ikke lite gal da. Jeg har tatt det som et faktum at jeg ser forferdelig ut, men nå som jeg har presentert problemet mit, så sier andre at det ikke stemmer i det hele tatt. Det er en merkelig tilstand å leve med, for å si det mildt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.