Gå til innhold

Psykiatri nå til dags.

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith

Hva hjelper det egentlig å gå til psykolog,for å prate om hva som har skjedd de siste 14 dagene?

Det kan man jo prate med hvem som helst om.....

Og så er psykologene overfokusert på medisiner,det er det eneste løsningen,trodde det fantes andre metoder jeg,men neida...er det for å tjene penger?

Og nå har gruppelederene i gruppa jeg går i også begynt å snakke om medisiner,hva er det med psykiatrien nå til dags,har de ingen andre behandlingsmetoder?

Glad jeg ikke går til psykolog mer,så slipper jeg det maset,savner ikke å snakke om hva som har skjedd de siste 14 dagene,har de ikke noe ant å tilby?

Skulle tro det var en måte å jobbe aktivt med problemene på,er det ikke det?

Vil jo bli bra,men ingen vet hvordan,derfor tilbyr de medisiner,da roer pasienten seg og blir en nikkedukke,da kan psykiatrien styre,men så lenge du ikke er en nikkedukke og har egne meninger får du ikke noe hjelp,men hjelp hva er det i grunn?

Kan ikke skryte av plassen jeg var innlagt heller,hvorfor er det ikke bedre forhold på slike plasser?

Nei,nå går jeg over til alternative behandlingsmåter igjen,der er de mye mere hjelpsomme,og man får lov å mene noe selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306766-psykiatri-n%C3%A5-til-dags/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• rose23

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• frosken

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest beatatata

Enig med deg. Sitter omtrent med samme inntrykket. Tror det er mange som mister år av sitt liv i terapi som ikke fungerer. Har slutta på medisiner jeg og og er ikke en nikkedukke lenger. Har også begynt å fundere på om jeg egentlig har nytte av terapien. Jeg ble jo bare dårligere og mer oppløst av det og "mistet" meg selv...ikke minst grenseløs. Har altså slutta på medisiner og nesten i terapi og føler meg mye bedre. Er ikke det et tankekors?

Gjest D*lilith

Enig med deg. Sitter omtrent med samme inntrykket. Tror det er mange som mister år av sitt liv i terapi som ikke fungerer. Har slutta på medisiner jeg og og er ikke en nikkedukke lenger. Har også begynt å fundere på om jeg egentlig har nytte av terapien. Jeg ble jo bare dårligere og mer oppløst av det og "mistet" meg selv...ikke minst grenseløs. Har altså slutta på medisiner og nesten i terapi og føler meg mye bedre. Er ikke det et tankekors?

Jo det er det abselutt,hva er vitsen når det skader mere enn det hjelper liksom...

Kanskje vi vet best selv i bunn og grunn,det er jo tross alt vi som kjenner oss selv best.

Gjest beatatata

Jo det er det abselutt,hva er vitsen når det skader mere enn det hjelper liksom...

Kanskje vi vet best selv i bunn og grunn,det er jo tross alt vi som kjenner oss selv best.

I årevis trodde jeg andre visste best men ble aldri bedre. Jeg gikk på høye doser med antidepressiva og ble en viljeløs zombie. Vel er det tøft nå også, men nå har jeg mer guts til å gjøre noe med min egen situasjon og være mer kritisk. Det jeg sitter igjen med er at ingen andre enn meg selv vet hva som er best. De kan ha sine meninger men det er ikke alltid det treffer. Jeg må gjøre hva som er riktig for meg ellers blir heller aldri det "min bedring" for å si det sånn. Og har jo ingen garanti for at jeg tar de rette valgene, men det er i allefall bedre enn å la andre velge for seg.

Gjest D*lilith

I årevis trodde jeg andre visste best men ble aldri bedre. Jeg gikk på høye doser med antidepressiva og ble en viljeløs zombie. Vel er det tøft nå også, men nå har jeg mer guts til å gjøre noe med min egen situasjon og være mer kritisk. Det jeg sitter igjen med er at ingen andre enn meg selv vet hva som er best. De kan ha sine meninger men det er ikke alltid det treffer. Jeg må gjøre hva som er riktig for meg ellers blir heller aldri det "min bedring" for å si det sånn. Og har jo ingen garanti for at jeg tar de rette valgene, men det er i allefall bedre enn å la andre velge for seg.

Jeg lot også andre velge for meg,og ble som deg en zombie,og jeg var ikke den eneste som la merke til det.

Nei,det beste er å styre over sitt eget liv : )

Psykologer har for det første ikke lov å skrive ut medisiner og de fleste av denne faggruppen er nok mer motstander av medisinering enn det leger og psykiatere er.

Å det finnes engler i psykiatrien også. Jeg hadde nylig besøk av en som ble med meg ut på skogstur, gav meg penger - mat og støvsuget huset mitt.

Annonse

Gjest beatatata

Jeg lot også andre velge for meg,og ble som deg en zombie,og jeg var ikke den eneste som la merke til det.

Nei,det beste er å styre over sitt eget liv : )

Ja andre merket det også på meg. Kan være greit å gå til terapi, men tror det er viktig å stille seg kritiske spørrende til det andre forteller en. Og så tror jeg det kommer mye an på kjemi og at terapeuten forstår en. Har opplevd både positivt og negativt ved psykiatrien.

Gjest beatatata

Psykologer har for det første ikke lov å skrive ut medisiner og de fleste av denne faggruppen er nok mer motstander av medisinering enn det leger og psykiatere er.

Å det finnes engler i psykiatrien også. Jeg hadde nylig besøk av en som ble med meg ut på skogstur, gav meg penger - mat og støvsuget huset mitt.

''Jeg hadde nylig besøk av en som ble med meg ut på skogstur, gav meg penger - mat og støvsuget huset mitt.''

Han virker litt for mye involvert synes jeg. Det kan gjøre minst like stor skade som det motsatte.

Gjest D*lilith

Ja andre merket det også på meg. Kan være greit å gå til terapi, men tror det er viktig å stille seg kritiske spørrende til det andre forteller en. Og så tror jeg det kommer mye an på kjemi og at terapeuten forstår en. Har opplevd både positivt og negativt ved psykiatrien.

Jeg har også både negative og positive opplevelser,men den beste psykologen jeg har hatt jobbet på et familievernkontor,hun forstod meg godt og snakket ikke om medisin hele tiden,det hjalp meg å gå der.

Gjest D*lilith

Min psykolog var veldig opptatt av medisiner,og samarbeidet tett med psykiatere som skrev ut den medisinen han beordret.

Klart det er engler i psykiatrien også,som min miljøkontakt da jeg var innlagt,har hatt kontakt med henne i ettertid.

Men jaggu er det mye som ikke stemmer også innen psykiatrien.

Gjest er det flere som meg?

Kan psykologer komme hjem til deg?.. Evt. hvordan kan man få en slik ordning?

Annonse

Gjest D*lilith

Du har vært her lenge, og slik jeg ser det er skikkelig medisinering en forutsetning for å lykkes med annen og nødvendig behandling av deg.

Det er vel det også psykologen din ser.

Fikk aldri annen behandling enn snakke om hva som har skjedd de siste fjorten dagene,selv da jeg var medisinert.

Det kaller jeg ikke behandling.

Gjest D*lilith

Du har vært her lenge, og slik jeg ser det er skikkelig medisinering en forutsetning for å lykkes med annen og nødvendig behandling av deg.

Det er vel det også psykologen din ser.

Og dessuten,hvilke behandling trenger jeg da?

Kognitiv eller noe sånt?

Kaller ikke å fortelle hva som har skjedd de siste 14 dagene behandling.

Gjest snusebuseberta

Og dessuten,hvilke behandling trenger jeg da?

Kognitiv eller noe sånt?

Kaller ikke å fortelle hva som har skjedd de siste 14 dagene behandling.

NHD mente også en gang i tiden at jeg kanskje ville trenge medisiner for alltid. Nå er jeg helt medisinfri og selv om jeg fremdeles sliter så er det i allefall ikke verre.

Gjest D*lilith

NHD mente også en gang i tiden at jeg kanskje ville trenge medisiner for alltid. Nå er jeg helt medisinfri og selv om jeg fremdeles sliter så er det i allefall ikke verre.

Fint å vite : )

Det er bare så synd at vi må slite fremdeles,at ingenting hjelper liksom,bortsett fra å bli en zombie,og det er jo ingen god tilværelse.

Gjest D*lilith

Da jeg begynte på Zeldox ble jeg etterhvert mer rolig i kroppen... slapp å føle meg hyperaktiv... føler meg ikke som en zoombie! Kanskje det bare er typen medisin...

Mulig det,men du er jo ikke bra fordet om du går på medisiner,det var ikke jeg heller,men kan jo hende det var som du sier,feil medisin.

Gjest D*lilith

Er jeg så syk da? Det stiller jeg spørsmålstegn ved.

Men vi trenger ikke diskutere det.

Medisinen gjør i alle fall at jeg slapper av.

SMIR,du har jo sakt at du har en diagnose,schizotyp var det ikke?

Men du er vel så syk som du føler deg,føler du deg bra er du vel ikke syk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...