Gå til innhold

Trenger råd!!

Gjest -forferdelig dilemma

Anbefalte innlegg

Gjest -forferdelig dilemma

Min rusavhengige kjære far fikk meg til å forfalske e dokument etter en uke med bagatalisering og mas. En venninne av meg så hva jeg drev med og gav meg deretter beskjed om at hun ikke vil omgås kriminelle som meg. Jeg fikk totalt hakeslepp. Hun smørte på med ville ting hun mistenker meg for som ikke er sant, men jeg står for at jeg har begått forfalskning. Men hva nå? Jeg sa til henne at jeg kom til å oppsøke politiet for å fortelle hva jeg har gjort.

Men i dag har jeg begynt å tenke... Å jeg er redd for at visst jeg sier det så blir det et himla styr. Jeg får prikk på rullebladet mitt. Men aller mest er jeg redd for hva faren min vil finne på om jeg gjør dette. Jeg er den nærmeste personen han har i livet, og han har flere selvmordforsøk bak seg. Samtidig har jeg prøvd å ikke bli dratt inn i alle påfunnene hans. Åååå for et dilemma. Jeg vet sjansen for at forfalskningen skal bli oppdaget og sporet tilbake til meg er kanskje 0,05 prosent. Samtidig ønsker jeg ikke å bli stemplet som kriminell på bygda.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306780-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest forferdelig dilemma

Mitt entydige råd:

Sørg for at forfalskningen blir omgjort/reversert. Om dette trenger å innvolvere Politiet, kan jeg ikke uttale meg om.

Selv om dette fører til bråk med faren din, er du nødt til å rydde opp i det.

Hadde det vært så enkelt. Det er snakk om et båtførerbevis som han ville ha med seg for sikkerhetsskyld da han skulle leie båt i utlandet. Eegentlig er ikke et slikt bevis nødvendig på båter under 50 fot...men han turte ikke reise uten og hadde ikke tid til å ta det før avreise....Jeg får ikke tak i han når han e ute på de syv hav,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306780-trenger-r%C3%A5d/#findComment-2493313
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...