Gjest liten løve Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Hva er forskjellen på å ha en høy grad av personlighetsmessig sårbarhet og det å ha en personlighetsforstyrrelse? Er det det samme? Psykiateren min sier at jeg har en personlighetsmessig sårbarhet for depresjoner og at jeg har relasjonsskader. Betyr det at jeg egentlig har en personlighetsforstyrrelse bare at hun ikke vil bruke begrepet? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Det betyr ikke personlighetsforstyrrelse. Sårbarhet skyldes ofte medfødte svakheter og finnes selvsagt også ved somatiske lidelser. Noen kaller det også disposisjon. Noen er sårbar for å få depresjon, andre for å få psykoser, andre igjen for å utvikle angstlidelser. 0 Siter
Gjest liten løve Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Det betyr ikke personlighetsforstyrrelse. Sårbarhet skyldes ofte medfødte svakheter og finnes selvsagt også ved somatiske lidelser. Noen kaller det også disposisjon. Noen er sårbar for å få depresjon, andre for å få psykoser, andre igjen for å utvikle angstlidelser. Okei. Takk for oppklarende svar:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.