Gå til innhold

Tvang og angst

Gjest En som prøver å finne ut av ting

Anbefalte innlegg

Gjest En som prøver å finne ut av ting

Hei!

Jeg er inne i en periode i livet som er tøff. Den har bygget seg opp over mange år, og endelig er det i ferd med å skje noe inni meg, som forhåpentligvis kan gi meg mer ro. Jeg har mye tvang, hver eneste dag. Både handlinger og tanker, selv om kansje tankene er mest framtredene. Dette forringer livet mitt, men jeg føler at jeg kan holde det ut enda litt lenger fordi det kan se ut som "noe" holder på å løsne inni meg. I perioder før har jeg vært nesten på nippet til å skade meg selv, jeg har tatt vival for å få ro, og jeg har vært lammet av angst og derfor i mer eller mindre grad isolert meg. Jeg gikk på cipralex for noen år siden.

Mitt spørsmål er hvor mye man bør holde ut før man prøver medisiner. Hvor mange år med tankekjør bør man holde ut? Jeg er sliten, men jeg ser at jeg finner sikkert ut av dette til slutt. FInner ut av meg selv. Men på svarte dager, da lurer jeg på om jeg orker mer. Og tenker på medisiner for å få ro. Men saken er vel at jeg aldri vil få ro, men bare utsette å rydde opp i ting dersom jeg tar medisiner?

Dette ble langt og rotete, men håper det var forståelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306830-tvang-og-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentli er det vell ingen andre enn deg selv som kan finne ut om du vil ta medisiner eller ikke. Men forstår godt at du helst vil slippe. Men heller medisiner enn vedvarende arr (selvskading) sier nå jeg ;) Selvskading "lindrer" bare der og da, men ikke over lengre tid. Med andre ord, selvskading gjør det ikke bedre. Kanskje du bør rådhøre deg med legen å få ordnet samtaleterapi? Du kan jo også si i fra om at du helst ikke vil gå på medisiner, og teste ut samtale før du eventuellt går videre? :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306830-tvang-og-angst/#findComment-2494661
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...